Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/1698
Title: Українське казкознавство другої половини XIX століття: фіксація наративу та едиційна практика
Other Titles: Украинское сказковедение второй половины XIX века: фиксация наратива и эдиционная практика
Ukrainian fairylore in the second half of the 19th century: narrative recording and edition practice
Authors: Карпенко, Світлана Дмитрівна
Карпенко, Светлана Дмитриевна
Karpenko, Svetlana
Keywords: українська народна казка;украинская народная сказка;traditional Ukrainian fairytale;казкознавство;сказковедение;fairylore;психологічна школа;школа психологии;psychological school;О. Потебня;А. Потебня;A. Potebnja;архетип;архетип;archetype;етнопсихологія;этнопсихология;ethnopsychology
Issue Date: Dec-2016
Publisher: the Branch of Ukrainian Studies of UMCS & Ihor Nabytovych
Citation: Карпенко С. Українське казкознавство другої половини XIX століття: фіксація наративу та едиційна практика / С. Карпенко // Spheres of culture.– Lublin, 2016. – Vol. XV. - P. 91-99.
Abstract: Досліджено вплив надбань психологічної школи на формування едиційної практики українського казкознавства. На прикладі напрацювань О.Потебні, М.Грушевського, Ф.Колесси простежено динаміку вивчення певних теоретичних питань української народної казки на зрізі мова/культура/народ, враховуючи надбання психологічної школи у європейському контексті. Акцентовано на сучасному стані досліджень з етнопсихології в Україні та вказано їх напрями, зокрема проблематику вивчення казки психологічними методами. Прослідковано ґенезу української психологічної школи упродовж двох століть з метою ствердження актуальності етнопсихологічних підходів для українського казкознавства. Узагальнено теоретичні та едиційні надбання гуманітаристики з метою подальшого розвитку етнопсихологічних підходів до вивчення народної казки.
Description: The article deals with the studying of the influence of the psychological school achievements on the development of Ukrainian fairylore editing. Basing on the works of A. Potebnja , M. Hrushevsky, F. Kolessa we observed the dynamics of the theoretical issues of the traditional Ukrainian fairytale on the edge of the language/culture/nation, taking into consideration the parallel research of the psychological school in the European context. It has been emphasized the modern research of the ethnopsychology in Ukraine, as well as pointed out directions of the research, especially the problem of studying the fairytale with the psychological methods. It has also been observed the genesis of the Ukrainian psychological school during two centuries in order to establish the importance of ethnopsychological approaches to Ukrainian fairylore. Theoretical and editing achievements were summarized for further ethnopsychological research of the traditional fairytale.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/1698
ISSN: 2300-1062 (print)
2353-7841 (online)
metadata.dc.identifier.udc: 398.21:727.022.82
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ukrainske_kazkozn.pdf281,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.