Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/1698
Назва: | Українське казкознавство другої половини XIX століття: фіксація наративу та едиційна практика |
Інші назви: | Украинское сказковедение второй половины XIX века: фиксация наратива и эдиционная практика Ukrainian fairylore in the second half of the 19th century: narrative recording and edition practice |
Автори: | Карпенко, Світлана Дмитрівна Карпенко, Светлана Дмитриевна Karpenko, Svetlana |
Ключові слова: | українська народна казка;украинская народная сказка;traditional Ukrainian fairytale;казкознавство;сказковедение;fairylore;психологічна школа;школа психологии;psychological school;О. Потебня;А. Потебня;A. Potebnja;архетип;архетип;archetype;етнопсихологія;этнопсихология;ethnopsychology |
Дата публікації: | гру-2016 |
Видавництво: | the Branch of Ukrainian Studies of UMCS & Ihor Nabytovych |
Бібліографічний опис: | Карпенко С. Українське казкознавство другої половини XIX століття: фіксація наративу та едиційна практика / С. Карпенко // Spheres of culture.– Lublin, 2016. – Vol. XV. - P. 91-99. |
Короткий огляд (реферат): | Досліджено вплив надбань психологічної школи на формування едиційної практики українського казкознавства. На прикладі напрацювань О.Потебні, М.Грушевського, Ф.Колесси простежено динаміку вивчення певних теоретичних питань української народної казки на зрізі мова/культура/народ, враховуючи надбання психологічної школи у європейському контексті. Акцентовано на сучасному стані досліджень з етнопсихології в Україні та вказано їх напрями, зокрема проблематику вивчення казки психологічними методами. Прослідковано ґенезу української психологічної школи упродовж двох століть з метою ствердження актуальності етнопсихологічних підходів для українського казкознавства. Узагальнено теоретичні та едиційні надбання гуманітаристики з метою подальшого розвитку етнопсихологічних підходів до вивчення народної казки. |
Опис: | The article deals with the studying of the influence of the psychological school achievements on the development of Ukrainian fairylore editing. Basing on the works of A. Potebnja , M. Hrushevsky, F. Kolessa we observed the dynamics of the theoretical issues of the traditional Ukrainian fairytale on the edge of the language/culture/nation, taking into consideration the parallel research of the psychological school in the European context. It has been emphasized the modern research of the ethnopsychology in Ukraine, as well as pointed out directions of the research, especially the problem of studying the fairytale with the psychological methods. It has also been observed the genesis of the Ukrainian psychological school during two centuries in order to establish the importance of ethnopsychological approaches to Ukrainian fairylore. Theoretical and editing achievements were summarized for further ethnopsychological research of the traditional fairytale. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/1698 |
ISSN: | 2300-1062 (print) 2353-7841 (online) |
УДК: | 398.21:727.022.82 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Ukrainske_kazkozn.pdf | 281,74 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.