Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/14339
Title: Directions of increasing competitiveness of the enterprise in the intensified competition conditions
Other Titles: Напрямки підвищення конкурентоспроможності підприємства в умовах посилених конкуренції
Authors: Stukalova, Vladyslava
Стукалова, Владіслава Віталіївна
Grynchuk, Yulia
Гринчук, Юлія Сергіївна
Keywords: Enterprise competitiveness, strategic management, retail trade, marketing strategy, distribution, market expansion, logistics hubs, products packaging, price segment, digital marketing;конкурентоспроможність підприємства, стратегічний менеджмент, роздрібна торгівля, маркетингова стратегія, дистрибуція, розширення ринку, логістичні хаби, упаковка продукції, ціновий сегмент, цифровий маркетинг
Issue Date: 2025
Publisher: Комратський державний університет
Citation: Stukalova V. Directions of increasing competitiveness of the enterprise in the intensified competition conditions / Stukalova V., Grynchuk Y. // VI міжнар. конкурс студ. наук. – досл. робіт з економіки (Комрат (Молдова), 11.11.2024 р.). Комрат: Комратський державний університет, 2025. - Том 2. - С. 38-43.
Abstract: The article deals with topical aspects of the formation of competitiveness of the enterprise in the conditions of increased market competition, in particular in the field of retail trade. The authors emphasize the need to adapt the management strategies to changes in consumer preferences and market dynamics. A step -by -step strategy for expanding the geographical presence of the enterprise is proposed, which includes the analysis of potential regions, the formation of a partnership network, the creation of logistics hubs, active marketing support and the development of its own trade network. Particular attention is paid to updating the range of products in the middle price segment, improving the design of packaging and introducing innovations in product promotion. The systematic approach to expanding markets, optimization of distribution and formation of stable marketing policy is considered as a key factor in ensuring the competitiveness of the enterprise in modern conditions.
Description: У статті розглянуто актуальні аспекти формування конкурентоспроможності підприємства в умовах посилення ринкової конкуренції, зокрема у сфері роздрібної торгівлі. Автори наголошують на необхідності адаптації стратегій управління до змін споживчих уподобань та динаміки ринку. Запропоновано поетапну стратегію розширення географічної присутності підприємства, яка включає аналіз потенційних регіонів, формування партнерської мережі, створення логістичних хабів, активну маркетингову підтримку та розвиток власної торговельної мережі. Особлива увага приділена оновленню асортименту продукції в середньому ціновому сегменті, удосконаленню дизайну упаковки та впровадженню інновацій у просування продукції. Системний підхід до розширення ринків збуту, оптимізації дистрибуції та формування стійкої маркетингової політики розглядається як ключовий чинник забезпечення конкурентоспроможності підприємства в сучасних умовах.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/14339
metadata.dc.identifier.udc: 658.152:005.332.4
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стукалова В..pdf4,76 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.