Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/12928
Title: Діалектика наукових поглядів щодо доданої вартості та її формування
Other Titles: The dialectics of scientific views on added value and its formation
Authors: Варченко, Ольга Олександрівна
Varchenko, Olga
Keywords: вартість, додана вартість, агропродовольчий ланцюг, виробництво, реалізація;value, added value, agro-food chain, production, realization
Issue Date: 2019
Citation: Варченко О. О. Діалектика наукових поглядів щодо доданої вартості та її формування / О.О. Варченко // Сталий розвиток економіки. – 2019. – №3 (44). – С. 82–90
Abstract: Метою статті є узагальнення наукових підходів вітчизняних та зарубіжних науковців до дефініції категорії «додана вартість» та поглиблення її економічної сутності на основі функціонування агропродовольчих ланцюгів. На основі узагальнення думок вчених встановлено, що додана вартість представляє собою показник результативності функціонування суб’єкта господарювання та ту частину вартості продукції, товарів і послуг, яка була безпосередньо прирощеною. Вона характеризує потенційну суспільну цінність виробленого продукту на етапі її формування, а також ринкову цінність у грошовому еквіваленті на етапі ринкової актуалізації вартості. Обґрунтовано, що, незважаючи на певну уніфікованість розглянутих підходів до визначення величини доданої вартості, у різних галузях господарювання мають місце специфічні, характерні конкретному роду діяльності аспекти, які в обов’язковому порядку необхідно враховувати при розрахунку величини доданої вартості.
Description: The purpose of the article is to generalize the scientific approaches of domestic and foreign scientists to the definition of the category of “added value” and to deepen its economic essence based on the functioning of agri-food chains. Based on the generalization of the opinions of scientists, it was established that added value is an indicator of the effectiveness of the functioning of a business entity and that part of the value of products, goods and services that was directly incremented. It characterizes the potential social value of the produced product at the stage of its formation, as well as the market value in monetary equivalent at the stage of market actualization of value. It is substantiated that, despite a certain uniformity of the considered approaches to determining the value of added value, in different branches of the economy there are specific aspects characteristic of a particular type of activity, which must be taken into account when calculating the value of added value.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/12928
metadata.dc.identifier.udc: 330.143.2:162.6
Appears in Collections:Наукові публікації



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.