Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7592
Назва: Історико-педагогічний аналіз формування культурного середовища закладу вищої освіти
Інші назви: Historical and pedagogical analysis of the formation of the cultural environment of the institution of higher education
Автори: Ордіна, Лариса Леонідівна
Ordina, Larisa
Ключові слова: культурне середовище закладу вищої освіти;cultural environment of the institution of higher education;сутність і структура культурного середовища;the essence and structure of the cultural environment;закономірності і принципи культурного середовища;patterns and principles of the cultural environment
Дата публікації: тра-2022
Видавництво: Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
Бібліографічний опис: Ордіна Л. Л. Історико-педагогічний аналіз формування культурного середовища закладу вищої освіти / Л. Л. Ордіна // Наука і техніка сьогодні. Сер.: право, економіка, педагогіка, техніка, фізико-математичні науки. – 2022. - № 5(5). - С. 367-377. DOI https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-5(5)-366-376
Короткий огляд (реферат): Сутність культурного середовища закладу вищої освіти виявляється у тому, що воно відображає ідеї та цінності сучасної постіндустріальної парадигми освіти, включає в себе процеси розвитку і саморозвитку базової культури особистості, педагогічної культури викладача, відображає особливості їх взаємодії. У зв’язку з цим, розробка науково-педагогічної концепції формування культурного середовища у закладі вищої освіти відповідає суттєвим потребам сучасної освіти, яка розвивається на основі ідей демократії та гуманізму. На основі історико-педагогічного аналізу визначено процес формування культурного середовища закладу вищої освіти, який ретроспективно розкриває: передумови виникнення соціальної теорії середовища, етапи дослідження його сутності та змісту в педагогічній науці, сучасні наукові уявлення, відображені у середовищних концепціях. У статті проаналізовано моделі середовищ, що визначають соціокультурний, психологічний, педагогічний і методологічний рівні в просторовій організації життєдіяльності людини. У дослідженні розглянуто сучасний стан проблеми формування культурного середовища закладу вищої освіти, уточнено зміст категорії понятійно-термінологічного апарату педагогічної науки: «культурне середовище закладу вищої освіти». Охарактеризовано поняття, що відображають зв’язок педагогіки та культурології: соціокультурне середовище, культурно-освітнє середовище освітньої установи. Проведено теоретичний порівняльний аналіз близьких за змістом понять культурного середовища закладу вищої освіти: освітнє середовище, соціальне макросередовище, соціальне мікросередовище, освітній простір. Визначено структуру культурного середовища закладу вищої освіти, його педагогічний зміст, ціннісні, базові, функціонально-утворюючі, предметно-практичні компоненти. Обґрунтовано закономірності та принципи культурного середовища закладу вищої освіти як педагогічного явища.
Опис: The essence of the cultural environment of higher education is that it reflects the ideas and values of the modern post-industrial paradigm of education, includes the processes of development and self-development of basic personality culture, pedagogical culture of the teacher, reflects the peculiarities of their interaction. In this regard, the development of scientific and pedagogical concept of the formation of the cultural environment in higher education meets the essential needs of modern education, which is developing on the basis of democracy and humanism. On the basis of historical and pedagogical analysis the process of formation of cultural environment of higher education institution is determined, which retrospectively reveals: preconditions of social theory of environment, stages of research of its essence and content in pedagogical science, modern scientific ideas reflected in environmental concepts. The article analyzes the models of environments that determine the socio-cultural, psychological, pedagogical and methodological levels in the spatial organization of human life. The study examines the current state of the problem of forming the cultural environment of higher education institutions, clarifies the content of the category of conceptual and terminological apparatus of pedagogical science: "cultural environment of higher education institutions". The concepts that reflect the connection between pedagogy and culturology are characterized: socio-cultural environment, cultural and educational environment of the educational institution. Theoretical comparative analysis of similar in content concepts of the cultural environment of higher education: educational environment, social microenvironment, social micro-environment, educational space. The structure of the cultural environment of a higher education institution, its pedagogical content, value, basic, functional-forming, subject-practical components are determined. The regularities and principles of the cultural environment of the institution of higher education as a pedagogical phenomenon are substantiated.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7592
ISSN: 2786-6025
УДК: 372.32:371.013.43:008
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Istoryko_pedahohichnyi.pdf803,67 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.