Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/5650
Назва: Education as a factor in the formation of human capital in rural areas
Інші назви: Освіта як чинник формування людського капіталу сільських територій
Автори: Utechenko, Daria
Утеченко, Дар'я Миколаївна
Ключові слова: human capital;людський капітал;sustainable development;сталий розвиток;rural areas;сільські території;expanded reproduction;розширене відтворення;socio-economic instruments;соціально-економічні інструменти;education;освіта;innovation infrastructure;інноваційна інфраструктура
Дата публікації: 2020
Видавництво: Білоцерківський національний аграрний університет
Бібліографічний опис: Utechenko D. M. Education as a factor in the formation of human capital in rural areas / D. M. Utechenko // Ekonomika ta upravlinnja APK. - 2020. - No 2. - P. 95–105.
Короткий огляд (реферат): The article considers the inÀuence of education on the formation of a qualitative component of human capital in rural areas. The current state of educational training of the rural population is being assessed. The main root causes of the low share of residents of rural settlements with higher education have been identi¿ed. It is proved that the low level of prestige of agricultural work is almost the main factor that prevents young people from choosing agricultural education and stimulates them after graduation - to work in other sectors of the economy. It is established that the relatively low educational level of the rural population of Ukraine is due not only to limited access to general secondary and higher education, but also to the constant migration losses of the most active part of young people who go to cities for higher education and try to stay there. An assessment of the current state of scienti¿c work of institutions of higher education in agriculture. The root causes of low activity in attracting private investment in the development of innovative products have been identi¿ed. It is established that the current ¿nancial support of innovation in higher education institutions does not correspond to the real possibilities of their scienti¿c potential. This situation limits the development and e൵ectiveness of innovation, as well as the prospects for its commercialization. On the basis of generalization of foreign and domestic experience of higher education institutions of agrarian pro¿le the forms of development of public-private partnership of higher education institution with agrarian business are o൵ered. The root causes of the reluctance of scientists of higher education institutions to engage in the development of innovative products for the needs of business entities in the ¿eld of agribusiness have been clari¿ed. In order to form an entrepreneurial environment in agricultural universities, it is necessary to create conditions under which scientists will have the opportunity to develop innovative projects based on infrastructure support, namely: jobs, expert advice, opportunities to communicate with the business community. In the university - is the formation of a single educational research and innovation space, which will involve departments, research laboratories and small innovative enterprises created with the participation of scientists of the departments, as well as students, graduate students and doctoral students. The necessity of forming a system of intensive human education on the basis of mass retraining both at the expense of personal human resources and at the expense of social investments of business groups is substantiated, which will allow to support the continuous process of "lifelong learning". Key words: human capital, sustainable development, rural a
Опис: У статті розглянуто вплив освіти на формування якісної складової людського капіталу сільських територій. Здійснено оцінку сучасного стану освітньої підготовки сільського населення. Встановлено основні першопричини низької питомої ваги жителів сільських населених пунктів, які мають вищу освіту. Доведено, що низький рівень престижності сільськогосподарської праці є чи не основним чинником, що перешкоджає вибору молоддю аграрної освіти і стимулює їх після закінчення – працювати в інших сферах господарства. Встановлено, що відносно низький освітній рівень сільського населення України зумовлений не лише обмеженістю доступу до закладів повної загальної середньої та вищої освіти, а й постійними міграційними втратами найактивнішої частини молоді, яка виїздить у міста для здобуття вищої освіти і після закінчення навчання намагається там залишитися. Здійснено оцінку сучасного стану ведення наукової роботи закладів вищої освіти аграрного спрямування. Визначено першопричини низької активності до залучення приватних інвестицій в розробку інноваційних продуктів. Встановлено, що поточне фінансове забезпечення інноваційної діяльності у закладах вищої освіти не відповідає реальним можливостям їхнього наукового потенціалу. Така ситуація обмежує розвиток і результативність інноваційної діяльності, а також перспективи її комерціалізації. На основі узагальнення зарубіжного та вітчизняного досвіду діяльності закладів вищої освіти аграрного профілю запропоновано форми розвитку державно-приватного партнерства ЗВО з аграрним бізнесом. З’ясовано першопричини небажання науковців ЗВО аграрного профілю займатися розробками інноваційних продуктів для потреб суб’єктів господарювання в сфері агробізнесу.З метою формування в аграрних університетах підприємницького середовища необхідно створити умови, за яких науковці матимуть можливість розвивати інноваційні проєкти на основі інфраструктурної підтримки, а саме: робочими місцями, консультаціями фахівців, можливостями спілкування із бізнес-спільнотою. В умовах університету – це формування єдиного освітнього науково-інноваційного простору, до якого залучатимуть кафедри, науково-дослідні лабораторії та малі інноваційні підприємства, створені за участю науковців кафедр, а також студентів, аспірантів і докторантів. Обґрунтовано необхідність формування системи інтенсивної освіти людини на основі масової перекваліфікації як за рахунок особистих ресурсів людини, так і соціальних інвестицій бізнес-груп, що дасть можливість підтримувати неперервний процес «освіта упродовж життя».
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/5650
УДК: 331.522/582:332.122 (1-22):37
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
education_as_a.pdf811,12 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.