Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/4905
Назва: The factor structure of physical and motor fitness of 12-year-old children while playing basketball
Інші назви: Факторна структура фізичної і рухової підготовленості дітей 12 років в процесі занять баскетболом
Автори: Andrieieva, Olena
Yarmak, Olena
Kyrychenko, Viktoriia
Ravliuk, Tetiana
Tsurkan, Taisiia
Zavgorodnia, Tetiana
Strazhnikova, Inna
Potop, Vladimir
Андрєєва, Олена Валеріївна
Ярмак, Олена Миколаївна
Кириченко, Вікторія Миколаївна
Равлюк, Тетяна Анатоліївна
Цуркан, Таїсія Георгіївна
Завгородня, Тетяна Павлівна
Стражнікова, Інна Василівна
Потоп, Володимир
Ключові слова: coordination ability;vestibular reactions;sensory system;sports;schools;координаційні здібності;вестибулярний аналізатор;сенсорна система;спорт;шклярі
Дата публікації: 2020
Видавництво: Editura Universitatea din Pitesti
Бібліографічний опис: Andrieieva O, Yarmak O, Kyrychenko V, Ravliuk T, Tsurkan T, Zavgorodnia T, Strazhnikova I, Potop V. (2020) The factor structure of physical and motor fitness of 12-year-old children while playing basketball. Journal of Physical Education and Sport, Vol.20 (3), 1613 – 1620. doi:10.7752/jpes.2020.03220
Короткий огляд (реферат): Background: This article presents the results of an educational experiment in which 148 children of 12 years of age from different regions of Ukraine participated. The aim of the study was to analyse the factor structure of the physical fitness of 12-year-old children while playing basketball. Materials and methods: analysis and systematization of scientific and methodological publications, educational research methods, mathematical statistics method. The parametric Student’s t-test was applied to the samples that followed the law of normal distribution; the nonparametric Kruskal–Wallis test was used for the samples that did not follow the law of normal distribution. Results of the study: The principal aspect of the study was to test various coordination abilities of 12-year-old children while playing basketball. We presented research data on the relationship and interdependence of motor qualities in 12- year-old children as an integrated dynamic system. By implementing factorial and correlation analyses, the factors were revealed that reflected the structure of pupils' physical fitness. Among the overall factors in the groups of boys, we studied: “physical and coordination abilities” with a 68.0 % contribution to the total dispersion; “throwing accuracy and endurance”, which explained 10 % the total sample variance; the factor with the least contribution to the total variance “restructuring of the actions under particular conditions, speed and strength abilities” explained 7.5 % of the total sample variance. Conclusions: The distribution of factors confirms the assumption that the development of physical abilities is a multifaceted process, which allows to develop any particular physical quality without influencing others.
Опис: В статті представлені результати педагогічного експерименту, в якому взяли участь 148 дітей 12 років з різних регіонів України. Мета дослідження: аналіз факторної структури фізичної підготовленості дітей 12 років в процесі занять баскетболом. Матеріали і методи: аналіз і узагальнення спеціальної науково-методичної літератури, педагогічні методи дослідження, методи математичної статистики. Для вибірок, які відповідали закону нормального розподілу використовували параметричний Student’s t-test, для вибірок, які не відповідають закону нормального розподілу використовували непараметричний критерій Краскела-Уолліса. Результати: основним аспектом дослідження було тестування різновидів координаційних здібностей хлопців і дівчат 12 років в процесі занять баскетболом. Нами представлені наукові дані про взаємозв’язок та взаємозалежність рухових якостей у дітей 12 років, як цілісної динамічної системи. У результаті здійснення факторного та кореляційного аналізу виявлено фактори, що відображають структуру фізичної підготовленості школярів. Серед генеральних факторів у групах хлопців виявлено: «фізичні та координаційні здібності» із внеском до загальної дисперсії 68.0 %; «влучність кидків та витривалість», який пояснює загальну дисперсію вибірки на 10.0 %; фактор із найменшим вкладом у загальну дисперсію «перебудова дій в певних умовах та швидкісно-силові здібності» пояснює загальну дисперсію вибірки на 7,5 %. Генеральним фактором серед досліджуваних груп дівчат є «фізичні та координаційні здібності» із вкладом в загальну дисперсію вибірки 58,2 % та другим фактором із вкладом у загальну дисперсію 21,20 % став фактор який ототожнений нами як «швидкісно-силові здібності». Отже, такий розподіл факторів підтверджує припущення, що розвиток фізичних здібностей – це комплексний процес, який унеможливлює виокремлений розвиток будь-якої конкретної фізичної якості без впливу на інші.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/4905
ISSN: 2247 - 806X
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Yuni Basketbolisty.pdf186,94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.