Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2502
Назва: Використання автентичних матеріалів у процесі викладання англійської мови студентам філологам
Інші назви: Authentic materials using in the process of english language teaching to students philologists
Использование аутентичных материалов в процессе преподавания английского языка студентам филологам
Автори: Рейда, Ольга Андріївна
Rejda, Olga
Рейда, Ольга Андреевна
Івлєва, Катерина Сергіївна
Ivlieva, Katerina
Ивлева, Екатерина
Гулієва, Діна
Gulieva, Dina
Гулиева, Дина
Ключові слова: іншомовна комунікативна компетенція;студент філолог;англійська мова;автентичний матеріал;навчально-автентичний матеріал;міжкультурна комунікація;когнітивні уміння;foreign-language communicative competence;student philologist;English;authentic material;educational and authentic material;intercultural communication;cognitive competence
Дата публікації: кві-2019
Видавництво: Дрогобицький державний педагогічний університет
Бібліографічний опис: Рейда О. Використання автентичних матеріалів у процесі викладання англійської мови студентам філологам / О. Рейда, К. Івлєва, Д. Гулієва // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. - 2019. - Вип. 36. - Т. 1. – С. 133-138.
Короткий огляд (реферат): У статті зроблена спроба розглянути питання використання автентичних матеріалів у процесі навчання англійській мові студентів філологів, дано визначення поняттю «автентичні матеріали» та «навчально-автентичні матеріали». В рамках статті представлені головні аспекти використання автентичних матеріалів та пропонуються етапи роботи з автентичними матеріалами (підготовчий етап, етап безпосередньої роботи з матеріалом (текстовий), етап обговорення та творчий етап), запропоновані вправи до кожного етапу та визначені умови результативного використання автентичних матеріалів на занятті. Використання автентичних матеріалів у процесі підготовки студентів філологів розглядається як засіб розвитку усіх компонентів іншомовної комунікативної компетенції: мовного, мовленнєвого, соціокультурного, компенсаторного, академічного компоненту. В статье предпринята попытка рассмотреть вопросы использования аутентичных материалов в процессе обучения английскому языку студентов филологов, дано определение понятию «аутентичные материалы» и «учебно-аутентичные материалы». В рамках статьи представлены основные аспекты использования аутентичных материалов и предлагаются этапы работы с аутентичными материалами (подготовительный этап, этап непосредственной работы с материалом (текстовый), этап обсуждения и творческий этап), предоставлены упражнения к каждому этапу и определены условия результативного использования аутентичных материалов на занятии. Использование аутентичных материалов в процессе подготовки студентов филологов рассматривается как средство развития всех компонентов иноязычной коммуникативной компетенции: языкового, социокультурного, компенсаторного, академического компонента.
Опис: The article aims to consider the authentic materials using in the process of English language teaching to students philologists, the concept of "authentic materials" and concept of "training and authentic materials» has been defined. It has been emphasized that text material can also be used in class according to modern methods of teaching English, which is specially developed or processed by methodologists in order to adapt it to the specific needs of students: the definitions of these texts has been presented: (semi-authentic texts, edited authentic texts, approximately-turned authentic texts, near-authentic texts, authentic-looking texts, learner authentic texts). The main aspects of authentic materials using and working phases with authentic materials (preparatory stage, the stage of direct work with training material (text), the discussion stage and creative stage) have been presented in this article, the exercises for each stage are proposed and the requirements for the successful use of authentic materials in the classroom have been listed. The authentic materials using of students philologists training are considered as a means of all components development of foreign language communicative competence: language, speech, social and cultural, compensatory and training components; forms of lexico-grammatical, intonational, speech, emotional example, restores the usual conditions of real communication, reflecting both the real situations and imaginary ones. The authentic materials linking the elements of the lesson can organize and regularize the training stages. In addition, they are a synthesis of visual, acoustic, motor, speech, situational, detail and figurative demonstrativeness. The article analyzes the specifics of the authentic materials selecting for the purposes of its using in English classes in the training process, the requirements have been listed: authenticity, functionality (different themes and genres of authentic materials, their meaningful significance), didactic and cognitive value of the authentic resources. The article mentioned the active practice of authentic materials using in teaching English to students is limited by the level of students' language knowledge and certain difficulties concerning socio-cultural aspect.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2502
ISSN: 2308-4855
2308-4863
УДК: 811.111:378.147:80-057.87
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vikoristannya avt.pdf353,75 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.