Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/13846
Назва: | Механізми взаємодії місцевих органів державної виконавчої влади з органами місцевого самоврядування (за матеріалами Білоцерківської районної військової адміністрації) |
Інші назви: | Mechanisms of interaction between local bodies of the state executive power and local self-government bodies (based on the materials of the Bila Tserkva District Military Administration) |
Автори: | Джус, Павліна Степанівна Dzhus, Pavlina |
Ключові слова: | публічна влада, органи державної виконавчої влади, місцеве самоврядування, взаємовідносини, фінансова децентралізація, соціально-економічний розвиток.;public power, bodies of state executive power, local self-government, mutual relations, financial decentralization, socio-economic development. |
Дата публікації: | гру-2024 |
Видавництво: | БНАУ |
Бібліографічний опис: | Джус П. С. Механізми взаємодії місцевих органів державної виконавчої влади з органами місцевого самоврядування (за матеріалами Білоцерківської районної військової адміністрації): кваліфікаційна робота магістра / БНАУ; наук. кер. Т.В. Сокольська. - Біла Церква, 2024. - 64 с. |
Короткий огляд (реферат): | Досліджено теоретико-методологічні засади взаємовідносин органів державної виконавчої влади з органами місцевого самоврядування їх сутність та особливості в умовах децентралізації та військового стану; проаналізовано ці взаємовідносини на прикладі Білоцерківської районної військової адміністрації, вивчено вплив фінансової децентралізації на взаємовідносини органів публічної влади та соціально-економічний розвиток району; вивчено зарубіжний досвід взаємовідносин органів державної виконавчої влади з органами місцевого самоврядування та обґрунтовано доцільність їх впровадження в Україні. Використано методичні підходи, методи, зокрема: діалектичний метод пізнання (для визначення природи взаємовідносин органів державної виконавчої влади з органами місцевого самоврядування їх сутності та особливостей в умовах децентралізації); логічний (для обґрунтування доцільності впровадження зарубіжного досвіду взаємовідносин органів державної виконавчої влади з органами місцевого самоврядування як напрям їх удосконалення в Україні); системний та порівняльний аналіз (для дослідження впливу фінансової децентралізації на взаємовідносини органів публічної влади та соціально-економічний розвиток району); статистичні (для визначення ефективності удосконалення взаємовідносин органів державної виконавчої влади з органами місцевого самоврядування); абстрактно-логічний (для теоретичних узагальнень і формулювання висновків дослідження); тощо. Інформаційними джерелами написання кваліфікаційної роботи магістра слугували: Закони України, інші нормативно-правові акти; звітно-аналітичні та статистичні дані Державної служби статистики України, Асоціації міст України та громад, аналітичні матеріали Білоцерківської районної військової адміністрації та міжнародних організацій, результати наукових досліджень тощо. Виявлено, що на законодавчому рівні існують розмежування повноважень між органами місцевого самоврядування та місцевими державними адміністраціями, однак, на сьогодні, у діяльності цих органів спостерігаються правові колізії під час втілення повноважень. Взаємодію між органами державної влади (у даному випадку – органами місцевої виконавчої влади) та органами місцевого самоврядування можна визначити як спільну діяльність у межах встановленої законодавством компетенції з метою виконання покладених на них повноважень та здійснення контролю за дотриманням законності, прав і свобод людини і громадянина. Головна причина проблем, які виникають у взаємовідносинах органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій є недосконалість чинного законодавства України. Зроблено висновок, що орієнтуючись на тісну взаємодію Білоцерківської райдержадміністрації з органами публічної влади її діяльність спрямована на запровадження принципів прозорості та відкритості в управлінні районом, посилення позитивних тенденцій в усіх сферах районної економіки, здійснення модернізації інфраструктури та запровадження заходів з енергозбереження, проведення комплексу заходів підтримки малозахищених верств населення, а найголовніше вирішення безпекових питань. Ураховуючи сучасний стан розвитку України й чинне законодавство вважаємо, що оптимальною моделлю взаємодії органів державної влади та місцевого самоврядування є партнерська модель, яка дає можливість поєднати інтереси органів державної влади й органів місцевого самоврядування задля створення певного консенсусу, суспільної злагоди в суспільстві. |
Опис: | It has been investigated the theoretical and methodological foundations of the relationship between state executive authorities and local self-government bodies, their essence and peculiarities in the conditions of decentralization and martial law; these relationships were analyzed on the example of the Bila Tserkva District Military Administration, the influence of financial decentralization on the relationships between public authorities and the socio-economic development of the district was studied; foreign experience of relations between state executive authorities and local self-government bodies was studied and the expediency of their implementation in Ukraine was substantiated. It has been used methodical approaches, methods: the dialectical method of cognition (to determine the nature of the relationship between state executive authorities and local self-government bodies, their essence and features in conditions of decentralization); logical (to substantiate the expediency of implementing foreign experience of relations between state executive authorities and local self-government bodies as a direction for their improvement in Ukraine); systemic and comparative analysis (to study the impact of financial decentralization on the relations between public authorities and the socio-economic development of the district); statistical (to determine the effectiveness of improving relations between state executive authorities and local self-government bodies); abstract-logical (for theoretical generalizations and formulation of research conclusions); etc. Information sources of the master's thesis were: Laws of Ukraine, other regulatory legal acts; reporting and analytical and statistical data of the State Statistics Service of Ukraine, the Association of Ukrainian Cities and Communities, analytical materials of the Bila Tserkva District Military Administration and international organizations, the results of scientific research, etc. It was revealed that at the legislative level there is a separation of powers between local self-government bodies and local state administrations, however, today, legal conflicts are observed in the activities of these bodies during the implementation of powers. The interaction between state authorities (in this case, local executive authorities) and local self-government bodies can be defined as joint activity within the limits of competence established by law with the aim of fulfilling the powers assigned to them and exercising control over compliance with the law, the rights and freedoms of a person and a citizen. The main cause of the problems that arise in the relationship between local self-government bodies and local state administrations is the imperfection of the current legislation of Ukraine. It has been concluded that, focusing on the close interaction of the Bila Tserkva District State Administration with public authorities, its activities are aimed at introducing the principles of transparency and openness in the management of the district, strengthening positive trends in all areas of the district economy, implementing infrastructure modernization and introducing energy saving measures, carrying out a set of measures to support vulnerable population groups, and most importantly, solving security issues. Taking into account the current state of development of Ukraine and the current legislation, we believe that the optimal model of interaction between state authorities and local self-government is the partnership model, which makes it possible to combine the interests of state authorities and local self-government bodies in order to create a certain consensus, social harmony in society. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/13846 |
УДК: | 351 |
Розташовується у зібраннях: | Кваліфікаційні роботи (магістри) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
D_281_Dzhus Pavlina др2 (1) (1).pdf | 704,02 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.