Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9918
Назва: Стратегічний аналіз конкурентоспроможності підприємства
Інші назви: Strategic analysis of the competitiveness of the enterprise
Стратегический анализ конкурентоспособности предприятия
Автори: Гринчук, Юлія Сергіївна
Grynchuk, Julia
Музиченко, Андрій Олександрович
Muzychenko, Andriy
Приходько, Ксенія Олександрівна
Prikhodko, Ksenia
Ключові слова: стратегія, стратегічний аналіз, конкурентоспроможність, конкурентні переваги;strategy, strategic analysis, competitiveness, competitive advantages
Дата публікації: 2021
Видавництво: «Міленіум»
Бібліографічний опис: Гринчук Ю.С., Музиченко А.О., Приходько К.О. Стратегічний аналіз конкурентоспроможності підприємства. Проблеми інноваційно-інвестиційного розвитку № 26. 2021. С. 35–46. DOI: 10.33813/2224-1213.26.2021.4
Короткий огляд (реферат): Метою статті є розробка методології стратегічного аналізу конкурентоспроможності підприємства. Методологічною основою дослідження є використання загальнонаукових методів: методу аналізу та синтезу, теоретичного узагальнення та порівняння, засобів сучасної комп’ютерної техніки візуалізації даних. Наукова новизна отриманих результатів полягає в розробці логіко-лінгвістичної методології аналізу конкурентоспроможності на віддалену перспективу. Стаття присвячена розробці стратегічного аналізу конкурентоспроможності підприємства. Актуальність дослідження зумовлена тим, що управління підприємствами на сучасних ринках, які використовують інновації продуктів чи технологій, постійно стикаються з конкуренцією, і відповідно до свого стану повинні приймати рішення щодо стратегічного розвитку відповідно до запитів суспільства розвитку ринку країни. Таким чином, проблема не тільки для нових компаній, а й для тих, які вже функціонують на ринку і здійснюють планування господарської діяльності, стати лідером ринку, не втратити лідерство, зберегти позиції. Дана методика може бути використана будь-яким підприємством незалежно від виду діяльності, форми власності та стратегічних цілей. Висновки. За результатами дослідження запропоновано методологію стратегічного аналізу, яка базується на вивченні потенціалу внутрішнього розвитку підприємства з урахуванням впливу зовнішніх факторів, до яких відносяться макроекономічні фактори впливу та ринкова кон’юнктура.У статті досліджено основні підходи до аналізу конкурентоспроможності підприємства зарубіжних та вітчизняних дослідників. Розглянуто суттєві складові конкурентних переваг, які включають цінові та нецінові фактори. Визначено особливості проведення аналізу конкурентоспроможності підприємства за Портером. Розроблено методологію аналізу конкурентоспроможності в довгостроковій перспективі. Основними компонентами стратегічного аналізу є оцінка масштабів діяльності в довгостроковій перспективі, визначення стратегічних цілей компанії, визначення цілей охоплення ринку, вибір типу стратегії, вибір основних суб’єктів впливу на конкурентні переваги, оцінка майбутніх відносин з постачальниками та покупцями, оцінка рівня собівартості, оцінка якості продукції та послуг та унікальних властивостей продукції, формування внутрішньої цінової політики.
Опис: The purpose of the article is to develop a methodology of strategic analysis of enterprise competitiveness. The methodological basis of the research is the use of general scientific methods: the method of analysis and synthesis, theoretical generalization and comparison, and the means of modern computer technology for data visualization. The scientific novelty of the received results consists of developing a logical and linguistic methodology of competitiveness analysis in the long term. The article is devoted to the development of strategic analysis of the competitiveness of the enterprise. Relevance of research is caused by enterprises management in the modern markets that use innovations of products or technologies, constantly face competition, and according to its condition, should make decisions on strategic development in conformity with the country’s development market inquiries the society. Thus, the problem is not only for new companies but also for those that already function in the market and carry out planning of economic activity to become the market leader, not to lose leadership, to keep the positions. The given methodology can be used by any enterprise irrespective of the type of activity, form of ownership, or strategic goals. Conclusions. According to the study results, the methodology of strategic analysis, which is based on the study of potential internal development of the enterprise, taking into account the influence of external factors, which include macroeconomic factors of influence and market conditions. The basic approaches to the analysis of the competitiveness of the enterprise of foreign and domestic researchers are investigated in the article. The essential components of competitive advantages, which include price and non-price factors, are considered. Peculiarities of carrying out the analysis of the competitiveness of the enterprise after Porter are defined. The methodology of competitiveness analysis in the long term is developed. The main components of the strategic analysis are the estimation of activity scale in a long-term prospect, determination of strategic aims of the company, determination of aims of market coverage, selection of strategy type, selection of basic subjects of influence on competitive advantages, assessment of future relations with suppliers and buyers, assessment of cost price level, assessment of the quality of products and services and unique properties of products, formation of internal price policy.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9918
УДК: 338.3
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гринчук Ю. Музиченко А.pdf265,02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.