Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9916
Назва: Складові політики формування контингенту абітурієнтів як інструменту забезпечення конкурентоспроможності аграрних університетів
Інші назви: Components of the policy of forming the contingent of applicants as a tool for ensuring the competitiveness of agricultural universities
Автори: Гринчук, Юлія Сергіївна
Grynchuk, Julia
Варченко, Ольга Миронівна
Varchenko, Olga
Крисанов, Дмитро Федосович
Krysanov, Dmytro
Рибак, Надія Олексіївна
Rybaк, Nadiya
Ключові слова: потенційні абітурієнти; аграрні університети; якість абітурієнта; конкурентоспроможність; партнерські відносини;potential applicants; agricultural universities; applicant quality; competitiveness; partnership relations
Дата публікації: 2023
Видавництво: Економічний аналіз
Бібліографічний опис: Варченко О.М., Крисанов Д.Ф., Гринчук Ю.С., Рибак Н.О. Складові політики формування контингенту абітурієнтів як інструменту забезпечення конкурентоспроможності аграрних університетів. Економічний аналіз. Тернопіль. 2023. № 1 (33). С. 18-28. DOI: https://doi.org/10.35774/econa2023.01.018
Короткий огляд (реферат): В статті розглянуто теоретичні засади та іноземні практичні підходи профорієнтаційної роботи закладів вищої освіти аграрного профілю. Оцінено можливість застосування теоретичних підходів та спеціальних інструментів профорієнтаційної роботи у вітчизняних аграрних університетах. Запропоновано систему формування контингенту абітурієнтів закладами вищої аграрної освіти. Мета. Метою статті є узагальнення теоретичних засад та практичних підходів формування якісного складу контингенту абітурієнтів аграрними університетами та обґрунтування складових профорієнтаційної політики в аспекті підвищення їх конкурентоспроможності. В статті використано такі наукові методи пізнання: метод системного аналізу, абстрактнологічний метод при узагальненні зарубіжного досвіду щодо профорієнтаційної підтримки учнів середніх шкіл та при обґрунтуванні можливості його використання у вітчизняній практиці; метод ретроспективного аналізу при висвітлені інструментів профорієнтаційної діяльності аграрних університетів, індукції та дедукції при обґрунтуванні політики формування контингенту абітурієнтів аграрними ЗВО; абстрактно-логічний та монографічний методи для теоретичного узагальнення та формулювання висновків. Результати. Узагальнено зарубіжний досвід щодо цілеспрямованої профорієнтаційної підтримки учнів у виборі аграрного профілю та обґрунтовано доцільність його використання у вітчизняній практиці. Узагальнено систему формування контингенту абітурієнтів закладами вищої аграрної освіти, запропоновано алгоритм формування політики аграрних університетів щодо потенційних абітурієнтів та обґрунтовано складові профорієнтаційної політики в аспекті підвищення їх конкурентоспроможності. Охарактеризовано цільові групи профорієнтаційного впливу закладів вищої аграрної освіти. Визначено, що успішна реалізація розробленої концепції залучення абітурієнтів може бути забезпечена на основі використання маркетингових інструментів та раціонального позиціювання аграрними університетами своїх послуг. Запропоновано та обґрунтовано запровадження спеціальних інструментів профорієнтаційної роботи для організації освітнього процесу на рівні сільської школи.
Опис: The article examines the theoretical principles and foreign practical approaches of vocational guidance work of institutions of higher education of an agrarian profile. The possibility of applying theoretical approaches and special tools of career guidance work in domestic agricultural universities was evaluated. A system of formation of the contingent of entrants by institutions of higher agrarian education is proposed. The purpose of the article is to generalize the theoretical principles and practical approaches to the formation of a high-quality composition of the contingent of applicants by agricultural universities and to substantiate the components of career guidance policy in terms of increasing their competitiveness. The following scientific methods of cognition are used in the article: the method of system analysis, the abstract method in summarizing foreign experience regarding vocational guidance support for secondary school students and in substantiating the possibility of its use in domestic practice; the method of retrospective analysis, highlighting the tools of career guidance activities of agricultural universities, induction and deduction when justifying the policy of forming the contingent of applicants by agricultural higher education institutions; abstract-logical and monographic methods for theoretical generalization and formulation of conclusions. The foreign experience regarding purposeful career guidance support for students in choosing an agrarian profile is summarized and the expediency of its use in domestic practice is substantiated.The system of formation of the contingent of applicants by institutions of higher agrarian education is summarized, the algorithm of policy formation of agricultural universities regarding potential applicants is proposed, and the components of career orientation policy in terms of increasing their competitiveness are substantiated. The target groups of vocational guidance influence of institutions of higher agricultural education are characterized. It was determined that the successful implementation of the developed concept of attracting entrants can be ensured on the basis of the use of marketing tools and rational positioning by agricultural universities of their services. The introduction of special career guidance tools for the organization of the educational process at the village school level is proposed and substantiated.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9916
УДК: 378
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гринчук Ю.С..pdf545,8 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.