Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9527
Title: Ефективність управління конкурентноспроможністю компаній (ЗА МАТЕРІАЛАМИ ПрАТ «ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МОЛОКОЗАВОД»)
Other Titles: The effectiveness of managing the competitiveness of companies (ACCORDING TO THE MATERIALS OF PJSC "TERNOPIL'S DAIRY FACTORY")
Authors: Бахмацький, Владислав Андрійович
Bakhmatsky, Vladyslav
Keywords: конкурентоспроможність, підвищення ефективності, аналіз стратегії поведінки, фінансово-економічний стан, молочні продукти;competitiveness, efficiency improvement, behavioral strategy analysis, financial and economic condition, dairy products
Issue Date: 20-Nov-2023
Publisher: Білоцерківський національний аграрний університет
Citation: Бахмацький В.А. Ефективність управління конкурентноспроможністю компаній (ЗА МАТЕРІАЛАМИ ПрАТ «ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МОЛОКОЗАВОД»): Магістерська робота: (051 «Економіка») / Білоцерківський національний аграрний університет. Кафедра економіки та економічної теорії; Наук. кер.: С.Г.Батажок,к.е.н., доцент– Біла Церква., 2023. – 77 с.
Abstract: Управління конкурентоспроможністю є однією з ключових елементів функціонування компанії. В кваліфікаційній роботі досліджено управління конкурентоспроможністю компаній, її сутність, підходи до оцінювання та шляхи підвищення ефективності. Розглянуто підходи до оцінювання рівня конкурентоспроможності компаній. Визначено особливості стратегії компаній-конкурентів на галузевому ринку молочних продуктів. Проведено аналіз стратегії поведінки ПрАТ «Тернопільський молокозавод». Оцінена конкурентоспроможність ПрАТ «Тернопільський молокозавод» в умовах впливу пандемії та війни. Запропоновано шляхи підвищення ефективності управління конкурентоспроможністю компаній. Результати та матеріали проведеного дослідження стануть у нагоді компаніям, які бажають втримати своє місце на ринку, розвиватись в довгостроковій перспективі та вміло Відповідати на виклики сучасних реалій. Щорічні дослідження конкурентоспроможності компаній є цінними для успішного розвитку компанії, її маркетингової компанії задля постійного залучення нових сегментів споживачів та збільшення прибутку.
Description: Competitiveness management is one of the key elements of the company's functioning. The qualification work examines the management of the competitiveness of companies, its essence, approaches to evaluation and ways of improving efficiency. Approaches to assessing the level of competitiveness of companies are considered. The peculiarities of the strategy of competing companies in the branch market of dairy products are determined. An analysis of the behavior strategy of PJSC "Ternopil Milk Factory" was carried out. The competitiveness of Ternopil Milk Plant PJSC under the influence of the pandemic and war was assessed. Ways to increase the efficiency of management of the competitiveness of companies are proposed. The results and materials of the conducted research will be useful to companies that want to keep their place in the market, develop in the long term and skillfully respond to the challenges of modern realities. Annual studies of the competitiveness of companies are valuable for the successful development of the company, its marketing company in order to constantly attract new segments of consumers and increase profits.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9527
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи (магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
efektyvnist upravlinnya.pdf584,78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.