Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9313
Назва: Обґрунтування розвитку моделей маркетингової діяльності аграрних підприємств в умовах невизначеності
Інші назви: Rationale for the development of models of marketing activities of agricultural enterprises in conditions of uncertainty
Автори: Варченко, Ольга Миронівна
Varchenko, Olga
Варченко, Ольга Олександрівна
Varchenko, Olga
Вернюк, Наталія Олександрівна
Verniuk, Nataliia
Ключові слова: маркетингові моделі, підприємницька орієнтація, клієнтська орієнтація, базові маркетингові компетентності, динамічні маркетингові компетентності, аграрні підприємства;marketing models, business orientation, customer orientation, basic marketing
Дата публікації: 2022
Видавництво: Уманський національний університет садівництва
Бібліографічний опис: Обґрунтування розвитку моделей маркетингової діяльності аграрних підприємств в умовах невизначеності / О.М. Варченко, О.О. Варченко, Н.О. Вернюк // Збірник наукових праць Уманського національного університету садівництва. - 2022. - Ч.2 (101). - С. 28-43.
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлено еволюцію досліджень в області розвитку моделей маркетингової діяльності підприємницьких структур, зокрема, поєднання маркетингу та підприємництва. Систематизовано особливості здійснення маркетингової діяльності аграрними підприємствами у сучасних умовах та її впливу на результативність їх господарської діяльності.
Опис: The article highlights the research evolution in the field of models development of marketing activities of business structures, in particular, the combination of marketing and entrepreneurship. The peculiarities of marketing activities of agricultural enterprises in modern conditions and its impact on the effectiveness of their economic activities are systematized. The peculiarities of the concept of entrepreneurial marketing are highlighted, which, in contrast to the traditional approach, provides for the definition of a clear organizational framework (department, etc.). It is generalized that marketing models should be understood as a customer-oriented value system, a set of marketing competencies and marketing business processes. It is determined that the model of marketing activity of any agricultural enterprise in conditions of uncertainty is a set of value orientations (combination of entrepreneurial and customer orientation), formed under the influence of basic and dynamic marketing competencies that provide a high level of marketing business processes. It is argued that the level of business orientation and consumer orientation (customer) determines different models of marketing activities of business structures. It is revealed that the specifics of the development of models of marketing activities of the enterprise is manifested in the fact that its initial element is the value system of the entrepreneur – entrepreneurial and/or customer orientation. It is substantiated that different combinations of these values form different types of marketing models, within which different sets of basic and dynamic marketing competencies develop as a result of regular or episodic marketing practices. It is established that dynamic marketing competencies depend on the value orientations of the entrepreneur and is determined by the culture of marketing activities of the enterprise based on a combination of entrepreneurial and customer orientation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9313
ISSN: 2415-8240; ISSN 0134-6393 (Print)
УДК: 659.3
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
3.pdf826,37 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.