Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/816
Title: Психологічні передумови навчання іншомовної лексики в процесі підготовки майбутніх перекладачів
Other Titles: Психологические предпосылки обучения иноязычной лексики в процессе подготовки будущих переводчиков
Psychological Prerequisites of Teaching Foreign Vocabulary while Training Prospective Translators
Authors: Борщовецька, Валентина Дмитрівна
Borshchovetska, Valentina
Keywords: начання лексики;обучение лексике;teaching vocabulary;перекладачі;переводчики;translators;процеси памяті;процессы памяти;memory processes;когнітивний підхід;когнитивный подход;cognitive approach
Issue Date: 2006
Publisher: Видавничий центр НПУ ім. М.П. Драгоманова
Abstract: В статье рассматривается ряд вопросов, посвященных обучению иноязычной лексике для переводческой деятельности. Особое внимание уделяется процессам памяти, которые задействованы при изучении иноязычной лексики. Рассматривается новый, когнитивный подход к обучению иноязычной лексике. The article deals with the issues , devoted to the problem of teaching foreign vocabulary to the prospective translators. Much attention has been paid to the memory processes involved into the vocabulary acquisition. The new, cognitive approach to the vocabulary acquisition has been considered.
Description: Борщовецька В.Д. Психологічні передумови навчання іншомовної лексики в процесі підготовки майбутніх перекладачів / В. Д. Борщовецька // "Наукові записки" НПУ ім. М.П. Драгоманова: зб. наук. праць. - Київ, 2006. - №60. - С. 32 - 37.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/816
ISSN: 2310-371X
metadata.dc.identifier.udc: 378.147:81'25:159.9
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Psykholohichni_p.pdf134,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.