Please use this identifier to cite or link to this item:
                
    
    http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7625| Title: | Distance learning as an educational technology: development prospects and challenges of today | 
| Other Titles: | Дистанційне навчання як освітня технологія: перспективи розвитку та виклики сучасності | 
| Authors: | Чернищук, Юлія Іванівна Chernyshchuk, Yulia | 
| Keywords: | innovative teaching;інноваційне навчання;highere ducation;вища освіта;teaching technology;технологія навчання | 
| Issue Date: | 15-Sep-2021 | 
| Publisher: | Laplage em Revista (International) | 
| Citation: | Constitutionalism or populism: value and institutional choice under democratic transitions / V. Kovalchuk, B. Melnychenko, K. Marysyuk and other // Informatologia. – 2022. – Vol. 55, Is. 1-2. – P. 98-109. DOI https://doi.org/10.32914/i.55.1-2.8 | 
| Abstract: | The objective of the research was to discuss distance education as a current and necessary object for contemporary education. The following research methods were used in the article: literature study, analysis, synthesis, methods of theoreticalgeneralization. According to the solution research hypothesis, the following main tasks were: to define the concept of "distance learning"; to reveal the advantages and disadvantages of distance learning in education. It is concluded that: although there are disagreements about distance education as a tool in presential school; its use is a path of no return. Teachers and technicians must be equipped to update and use them in a common way in their daily lives. | 
| Description: | Метою дослідження було обговорення дистанційної освіти як актуального та необхідного об'єкта сучасної освіти. У статті використано такі методи дослідження: вивчення літератури, аналіз, синтез, методи теоретичного узагальнення. Відповідно до гіпотези дослідження рішення, основними завданнями були: визначення поняття «дистанційне навчання»; розкрити переваги та недоліки дистанційного навчання в освіті. Зроблено висновок, що: хоча існують розбіжності щодо дистанційної освіти як інструменту в презентаційній школі; його використання — шлях неповернення. Вчителі та технічні працівники повинні бути обладнані для оновлення та використання їх у звичайний спосіб у своєму повсякденному житті. | 
| URI: | http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7625 | 
| ISSN: | 2446-6220 | 
| metadata.dc.identifier.udc: | 378.147:004 | 
| Appears in Collections: | Наукові публікації | 
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Distance_learning.pdf | 183,5 kB | Adobe PDF | View/Open | 
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

