Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7004
Title: Вплив українського мистецтва на розвиток естетичної культури студентів у закладах вищої освіти
Other Titles: The influence of Ukrainian art on the development of aesthetic culture of students in higher education institutions
Authors: Ордіна, Лариса Леонідівна
Ordina, Larisa
Keywords: естетико-виховний потенціал;національна ідентичність;стильові засади;історико-стильовий підхід;aesthetic and educational potential;national identity;stylistic principles;historical and stylistic approach
Issue Date: Sep-2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Ордіна Л.Л. Вплив українського мистецтва на розвиток естетичної культури студентів у закладах вищої освіти / Л. Л. Ордіна // Академічні студії. Сер. «Педагогіка». - 2021. - Вип. 3, Ч. 2. - С. 46-50. DOI https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.2.7
Abstract: У наш час, коли національні чинники зумовлюють розвиток освітянської справи, не викликає сумніву необхідність ґрунтовного опрацювання надбань українського мистецтва у вищій школі. У статті розглянуто змістовні характеристики розвитку естетичної культури студентів у закладах вищої освіти, що зумовлюють гармонізацію національного і міжкультурного підходу до опанування українського мистецтва. Окреслено художні переваги творів українських авторів, що впливають на активізацію естетичного сприймання, оцінку, творчу інтерпретацію у навчально-виховному процесі. У статті проаналізовано способи впливу українського мистецтва на розвиток естетичної культури студентів у закладах вищої освіти: творче опанування надбань національної художньої культури, що передбачає застосування художньо-порівняльних підходів як шлях отримання теоретичних відомостей про твори українських митців; пізнання стильових засад українського мистецтва в системі усвідомлення студентами образного мислення українських авторів; національно-вартісна орієнтація естетичного самовизначення студентів, що дозволяє оцінювати світову культуру через призму національного бачення, зберігати і розповсюджувати цінності українського мистецтва. Зазначено, що фундаментальною проблемою педагогічного забезпечення процесу пізнання творів національного мистецтва є визначення естетичних орієнтирів відбору художнього матеріалу, в процесі опрацювання і засвоєння якого має відбуватись естетичний розвиток особистості. Моделювання діяльності викладача передбачає різноманітні пошукові завдання в галузі інтерпретації, що опосередковуються його естетичними орієнтирами, спонукання студентів до якомога ширшого осягнення художніх надбань українського мистецтва та подолання нейтрального до них ставлення. У статті визначено сутність історико-стильового підходу, який дозволив проаналізувати художні стилі на історичній основі. Фольклорна семантика, образні засади виразової героїчної тематики, що визначають своєрідність українського мистецтва, створюють умови для виникнення ефекту співпереживання змісту художніх творів.
Description: Nowadays, when national factors determine the development of education, there is no doubt about the need for thorough study of the achievements of Ukrainian art in higher education. The article considers the substantive characteristics of the development of aesthetic culture of students in higher education institutions, which determine the harmonization of national and intercultural approach to mastering Ukrainian art. The artistic advantages of the works of Ukrainian authors that influence the activation of aesthetic perception, evaluation, creative interpretation in the educational process are outlined. The article analyzes the ways of influence of Ukrainian art on the development of aesthetic culture of students in higher education: creative mastery of national art culture, which involves the use of artistic and comparative approaches as a way to obtain theoretical information about the works of Ukrainian artists; knowledge of the stylistic principles of Ukrainian art in the system of students' awareness of figurative thinking of Ukrainian authors; national-value orientation of aesthetic self-determination of students, which allows to evaluate world culture through the prism of the national vision, to preserve and disseminate the values of Ukrainian art. It is noted that the fundamental problem of pedagogical support of the process of cognition of works of national art is the definition of aesthetic guidelines for the selection of artistic material, in the process of elaboration and assimilation of which the aesthetic development of personality should take place. Modeling the teacher's activity involves a variety of search tasks in the field of interpretation, mediated by his aesthetic guidelines, encouraging students to the widest possible understanding of the artistic heritage of Ukrainian art and overcoming a neutral attitude towards them. The article defines the essence of the historical-stylistic approach, which allowed to analyze artistic styles on a historical basis. Folklore semantics, figurative principles of expressive heroic themes, which determine the originality of Ukrainian art, create conditions for the emergence of the effect of empathy for the content of works of art.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7004
ISSN: 2786-4766
metadata.dc.identifier.udc: 378.14:78:7
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vplyv_ukrainsk.pdf295,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.