Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7004
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОрдіна, Лариса Леонідівна-
dc.contributor.authorOrdina, Larisa-
dc.date.accessioned2021-11-29T07:19:43Z-
dc.date.available2021-11-29T07:19:43Z-
dc.date.issued2021-09-
dc.identifier.citationОрдіна Л.Л. Вплив українського мистецтва на розвиток естетичної культури студентів у закладах вищої освіти / Л. Л. Ордіна // Академічні студії. Сер. «Педагогіка». - 2021. - Вип. 3, Ч. 2. - С. 46-50. DOI https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.2.7uk_UA
dc.identifier.issn2786-4766-
dc.identifier.urihttp://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7004-
dc.descriptionNowadays, when national factors determine the development of education, there is no doubt about the need for thorough study of the achievements of Ukrainian art in higher education. The article considers the substantive characteristics of the development of aesthetic culture of students in higher education institutions, which determine the harmonization of national and intercultural approach to mastering Ukrainian art. The artistic advantages of the works of Ukrainian authors that influence the activation of aesthetic perception, evaluation, creative interpretation in the educational process are outlined. The article analyzes the ways of influence of Ukrainian art on the development of aesthetic culture of students in higher education: creative mastery of national art culture, which involves the use of artistic and comparative approaches as a way to obtain theoretical information about the works of Ukrainian artists; knowledge of the stylistic principles of Ukrainian art in the system of students' awareness of figurative thinking of Ukrainian authors; national-value orientation of aesthetic self-determination of students, which allows to evaluate world culture through the prism of the national vision, to preserve and disseminate the values of Ukrainian art. It is noted that the fundamental problem of pedagogical support of the process of cognition of works of national art is the definition of aesthetic guidelines for the selection of artistic material, in the process of elaboration and assimilation of which the aesthetic development of personality should take place. Modeling the teacher's activity involves a variety of search tasks in the field of interpretation, mediated by his aesthetic guidelines, encouraging students to the widest possible understanding of the artistic heritage of Ukrainian art and overcoming a neutral attitude towards them. The article defines the essence of the historical-stylistic approach, which allowed to analyze artistic styles on a historical basis. Folklore semantics, figurative principles of expressive heroic themes, which determine the originality of Ukrainian art, create conditions for the emergence of the effect of empathy for the content of works of art.uk_UA
dc.description.abstractУ наш час, коли національні чинники зумовлюють розвиток освітянської справи, не викликає сумніву необхідність ґрунтовного опрацювання надбань українського мистецтва у вищій школі. У статті розглянуто змістовні характеристики розвитку естетичної культури студентів у закладах вищої освіти, що зумовлюють гармонізацію національного і міжкультурного підходу до опанування українського мистецтва. Окреслено художні переваги творів українських авторів, що впливають на активізацію естетичного сприймання, оцінку, творчу інтерпретацію у навчально-виховному процесі. У статті проаналізовано способи впливу українського мистецтва на розвиток естетичної культури студентів у закладах вищої освіти: творче опанування надбань національної художньої культури, що передбачає застосування художньо-порівняльних підходів як шлях отримання теоретичних відомостей про твори українських митців; пізнання стильових засад українського мистецтва в системі усвідомлення студентами образного мислення українських авторів; національно-вартісна орієнтація естетичного самовизначення студентів, що дозволяє оцінювати світову культуру через призму національного бачення, зберігати і розповсюджувати цінності українського мистецтва. Зазначено, що фундаментальною проблемою педагогічного забезпечення процесу пізнання творів національного мистецтва є визначення естетичних орієнтирів відбору художнього матеріалу, в процесі опрацювання і засвоєння якого має відбуватись естетичний розвиток особистості. Моделювання діяльності викладача передбачає різноманітні пошукові завдання в галузі інтерпретації, що опосередковуються його естетичними орієнтирами, спонукання студентів до якомога ширшого осягнення художніх надбань українського мистецтва та подолання нейтрального до них ставлення. У статті визначено сутність історико-стильового підходу, який дозволив проаналізувати художні стилі на історичній основі. Фольклорна семантика, образні засади виразової героїчної тематики, що визначають своєрідність українського мистецтва, створюють умови для виникнення ефекту співпереживання змісту художніх творів.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавничий дім «Гельветика»uk_UA
dc.subjectестетико-виховний потенціалuk_UA
dc.subjectнаціональна ідентичністьuk_UA
dc.subjectстильові засадиuk_UA
dc.subjectісторико-стильовий підхідuk_UA
dc.subjectaesthetic and educational potentialuk_UA
dc.subjectnational identityuk_UA
dc.subjectstylistic principlesuk_UA
dc.subjecthistorical and stylistic approachuk_UA
dc.titleВплив українського мистецтва на розвиток естетичної культури студентів у закладах вищої освітиuk_UA
dc.title.alternativeThe influence of Ukrainian art on the development of aesthetic culture of students in higher education institutionsuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.identifier.udc378.14:78:7uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Vplyv_ukrainsk.pdf295,02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.