Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/581
Title: Роль психологічної школи в українських казкознавчих студіях
Other Titles: Роль психологической школы в украинских сказковедческих студиях
The role of the psychological school in Ukrainian Fairylore studios
Authors: Карпенко, Світлана Дмитрівна
Карпенко, Светлана Дмитриевна
Karpenko, Svitlana
Keywords: українська народна казка;украинская народная сказка;Ukrainian folktale;психологічна школа;психологическая школа;psychological school;Олександр Потебня;Александр Потебня;Oleksandr Potebnja
Issue Date: Jul-2017
Publisher: ТОВ Видавничий дім «Гельветика»
Abstract: Досліджено вплив надбань психологічної школи на формування едиційної практики українського казкознавства. На прикладі напрацювань О.Потебні, М.Грушевського, Ф.Колесси простежено динаміку вивчення певних теоретичних питань української народної казки на зрізі мова/культура/народ, враховуючи надбання психологічної школи у європейському контексті. Акцентовано на сучасному стані досліджень з етнопсихології в Україні та вказано їх напрями, зокрема проблематику вивчення казки психологічними методами. Прослідковано ґенезу української психологічної школи упродовж двох століть з метою ствердження актуальності етнопсихологічних підходів для українського казкознавства. Узагальнено теоретичні та едиційні надбання гуманітаристики з метою подальшого розвитку етнопсихологічних підходів до вивчення народної казки. Исследовано влияние достижений психологической школы на формирование практики украинского сказковедения. На примере наработок А. Потебни, М. Грушевского, Ф.Колессы прослежена динамика изучения определенных теоретических вопросов украинской народной сказки на срезе язык / культура / народ, учитывая достижения психологической школы в европейском контексте. Акцентировано на современном состоянии исследований по этнопсихологии в Украине и указано их направления, в частности проблематику изучения сказки психологическими методами. Прослежены генеза украинского психологической школы в течение двух веков с целью утверждения актуальности этнопсихологических подходов для украинского сказковедения. Обобщены теоретические и практические достояние гумманитаристики с целью дальнейшего развития этнопсихологических подходов к изучению народной сказки. The article deals with the studying of the influence of the psychological school achievements on the development of Ukrainian fairylore editing. Basing on the works of A. Potebnja , M. Hrushevsky, F. Kolessa we observed the dynamics of the theoretical issues of the traditional Ukrainian fairytale on the edge of the language/culture/nation, taking into consideration the parallel research of the psychological school in the European context. It has been emphasized the modern research of the ethnopsychology in Ukraine, as well as pointed out directions of the research, especially the problem of studying the fairytale with the psychological methods. It has also been observed the genesis of the Ukrainian psychological school during two centuries in order to establish the importance of ethnopsychological approaches to Ukrainian fairylore. Theoretical and editing achievements were summarized for further ethnopsychological research of the traditional fairytale.
Description: Карпенко С.Д. Роль психологічної школи в українських казкознавчих студіях / С.Д. Карпенко // Молодий вчений. - 2017. - № 7(47). - С. 192-198.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/581
ISSN: 2304-5809
metadata.dc.identifier.udc: 159.964.32;398.21:727.022.82
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rol_psykholohichnoi.pdf13,41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.