Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/581
Назва: Роль психологічної школи в українських казкознавчих студіях
Інші назви: Роль психологической школы в украинских сказковедческих студиях
The role of the psychological school in Ukrainian Fairylore studios
Автори: Карпенко, Світлана Дмитрівна
Карпенко, Светлана Дмитриевна
Karpenko, Svitlana
Ключові слова: українська народна казка;украинская народная сказка;Ukrainian folktale;психологічна школа;психологическая школа;psychological school;Олександр Потебня;Александр Потебня;Oleksandr Potebnja
Дата публікації: лип-2017
Видавництво: ТОВ Видавничий дім «Гельветика»
Короткий огляд (реферат): Досліджено вплив надбань психологічної школи на формування едиційної практики українського казкознавства. На прикладі напрацювань О.Потебні, М.Грушевського, Ф.Колесси простежено динаміку вивчення певних теоретичних питань української народної казки на зрізі мова/культура/народ, враховуючи надбання психологічної школи у європейському контексті. Акцентовано на сучасному стані досліджень з етнопсихології в Україні та вказано їх напрями, зокрема проблематику вивчення казки психологічними методами. Прослідковано ґенезу української психологічної школи упродовж двох століть з метою ствердження актуальності етнопсихологічних підходів для українського казкознавства. Узагальнено теоретичні та едиційні надбання гуманітаристики з метою подальшого розвитку етнопсихологічних підходів до вивчення народної казки. Исследовано влияние достижений психологической школы на формирование практики украинского сказковедения. На примере наработок А. Потебни, М. Грушевского, Ф.Колессы прослежена динамика изучения определенных теоретических вопросов украинской народной сказки на срезе язык / культура / народ, учитывая достижения психологической школы в европейском контексте. Акцентировано на современном состоянии исследований по этнопсихологии в Украине и указано их направления, в частности проблематику изучения сказки психологическими методами. Прослежены генеза украинского психологической школы в течение двух веков с целью утверждения актуальности этнопсихологических подходов для украинского сказковедения. Обобщены теоретические и практические достояние гумманитаристики с целью дальнейшего развития этнопсихологических подходов к изучению народной сказки. The article deals with the studying of the influence of the psychological school achievements on the development of Ukrainian fairylore editing. Basing on the works of A. Potebnja , M. Hrushevsky, F. Kolessa we observed the dynamics of the theoretical issues of the traditional Ukrainian fairytale on the edge of the language/culture/nation, taking into consideration the parallel research of the psychological school in the European context. It has been emphasized the modern research of the ethnopsychology in Ukraine, as well as pointed out directions of the research, especially the problem of studying the fairytale with the psychological methods. It has also been observed the genesis of the Ukrainian psychological school during two centuries in order to establish the importance of ethnopsychological approaches to Ukrainian fairylore. Theoretical and editing achievements were summarized for further ethnopsychological research of the traditional fairytale.
Опис: Карпенко С.Д. Роль психологічної школи в українських казкознавчих студіях / С.Д. Карпенко // Молодий вчений. - 2017. - № 7(47). - С. 192-198.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/581
ISSN: 2304-5809
УДК: 159.964.32;398.21:727.022.82
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Rol_psykholohichnoi.pdf13,41 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.