Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/5701
Title: Обґрунтування методики індивідуальної роботи в процесі вивчення майбутніми фахівцями спеціальних дисциплін
Other Titles: Substantiation of methods of individual work in the process of studying special disciplines by future specialists
Authors: Кочеригін, Леонід Юрійович
Kocherygin, Leonid
Keywords: методика навчання;teaching methods;методика індивідуальної роботи;methods of individual work;спеціальні дисципліни;special disciplines;професійна підготовка фахівців;professional training of specialists
Issue Date: 2014
Publisher: Черкаси : Черкаський нац. у-т
Citation: Кочеригін Л. Ю. Обґрунтування методики індивідуальної роботи в процесі вивчення майбутніми фахівцями спеціальних дисциплін / Л. Ю. Кочеригін // Вісник Черкаського університету. Серія «Педагогічні науки». Черкаси : Черкаський нац. у-т, 2014. – Вип. 10 (303). – С. 6–13.
Abstract: У статті з’ясовано особливості методики індивідуальної роботи у процесі вивчення студентами спеціальних дисциплін, виходячи з загального розуміння методики та методики навчання. Встановлено місце і роль індивідуальної роботи у комплексі методів навчання спеціальним дисциплінам як категорій педагогіки; обґрунтовано провідні принципи навчання та їх зв'язок з методикою організації індивідуальної роботи з вивчення спеціальних дисциплін майбутніми фахівцями аграрного профілю. Методика може розглядатися у двох значеннях – широкому (як спосіб організації діяльності) і вузькому (як вчення про методи навчання окремої дисципліни). Однак, на нашу думку, має існувати визначення методики ще в більш вузькому сенсі – як методики індивідуальної роботи з вивчення спеціальних дисциплін.
Description: The article clarifies the features of the methodology of individual work in the process of studying special disciplines by students, based on a general understanding of the methodology and methods of teaching. The place and role of individual work in the complex of methods of teaching special disciplines as categories of pedagogy are established; the leading principles of training and their connection with a technique of the organization of individual work on studying of special disciplines by future experts of an agrarian profile are substantiated. Methodology can be considered in two meanings - broad (as a way of organizing activities) and narrow (as a doctrine of teaching methods of a particular discipline). However, in our opinion, there should be a definition of methodology in an even narrower sense - as a method of individual work on the study of special disciplines.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/5701
ISSN: 2076-586X
metadata.dc.identifier.udc: УДК 378.147.111: 332.3.007.2
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
збірник вересень 2014.pdf1,05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.