Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/551
Title: Цілісність та ієрархічність процесу когнітивного розвитку студентів в культуротворчому середовищі ВНЗ
Other Titles: Целостность и иерархичность процесса когнитивного развития студентов в культуротворческой среде вуза
Integrity and hierarchy of the students’ cognitive development process in the creative-cultural environment of the university
Authors: Ордіна, Лариса Леонідівна
Ордина, Лариса Леонидовна
Ordina, Larisa
Keywords: когнітивний розвиток;когнитивное развитие;cognitive development;інтелектуально - креативна діяльність;интеллектуально - креативная деятельность;intellectual creative activitiy;культуротворче середовище;культуротворческая среда;cultural creative environment;цілісно-ієрархічний підхід;целостно-иерархический подход;holistic hierarchical approach
Issue Date: 2015
Publisher: Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет
Abstract: У статті розглянуто зміст поняття «когнітивний розвиток» особистості, окреслено специфіку інтелектуально-креативної діяльності студентів, що забезпечує прояв їх творчого потенціалу, визначено сутність цілісно-ієрархічного підходу до розбудови процесу когнітивного розвитку студентів як умови формування культуротворчого середовища ВНЗ. В статье рассмотрено содержание понятия «когнитивное развитие» личности, определена специфика интеллектуально-креативной деятельности студентов, которая обеспечивает проявление их творческого потенциала, определена сущность целостно-иерархического подхода к процессу когнитивного развития студентов как условия формирования культуротворческой среды вуза. Educational institutions combine both schools of cognitive roles and national cultural experiences, pedagogical tools of which are synchronized with a person culture creative realization using the world larning means. The process of students cognitive development enhancing is aimed at improving the training content, forms, methods, techniques and tools in order to improve the learning activity and independence, skills developmet as well as their creative applying in practice. To build up the process of students cognitive development as a condition of its impact on the formation of educational institution cultural creative environment we use a holistic hierarchical approach in our study involving the parts of the whole in a specific order from the highest to lowest, namely cognitive activity, cognitive independence, intellectual creative activities.
Description: Ордіна Л.Л. Цілісність та ієрархічність процесу когнітивного розвитку студентів в культуротворчому середовищі ВНЗ / Л.Л. Ордіна // Гуманітарний вісник ДВНЗ Переяслав–Хмельницького держ. пед. ун-ту. Тематичний випуск ,,Міжнародні Челпанівські психолого-педагогічні читання”. – Переяслав–Хмельницький, 2015. – Вип. 35, т. 3 (15). – С. 157 – 162.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/551
metadata.dc.identifier.udc: 378.013.43/.036
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
cіlіsnіst'_ta_ієrarhіchnіst'.pdf274,13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.