Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2445
Назва: From the experience of training specialists of forestry and landscape gardening
Інші назви: З досвіду підготовки фахівців лісового та садово-паркового господарства
Автори: Ishchuk, Lubov
Іщук, Любов Петрівна
Kurka, Svitlana
Курка, Світлана Сергіївна
Ishchuk, Galina
Іщук, Галина Петрівна
Ключові слова: Higher Education;вища освіта;practical training;практичне навчання;Belotserkovsky National Agrarian University;Білоцерківський національний аграрний університет;Uman National University of Horticulture;Уманський національний університет садівництва
Дата публікації: 2018
Видавництво: Instytut Integracji Europejskiej,
Бібліографічний опис: Ishchuk L.P. From the experience of training specialists of forestry and landscape gardening / L.P. Ishchuk, S.S. Kurka, G.P. Ischuk // Professional competency of modern specialist: means of formation, development and improvement: monograph. Warsaw: BMT Eridia Sp .z o.o., 2018. - P. 285-302.
Короткий огляд (реферат): In this article the experience of practical training of applicants for higher education in educational levels "Bachelor" and "Master" of forestry and landscape gardening in the Belotserkovsky National Agrarian University and Uman National University of Horticulture was analyzed. Considerable attention is paid to the problem of modernization of the content of practical training of specialists in the conditions of the transformation of Ukrainian society, which is carried out under the influence of globalization and integration processes. As a result of the analysis, it was established that the model of practical skills during training in institutions of higher education is formed at four stages. The primary stage of the formation of a model of practical training takes place at laboratory-practical and practical classes, which usually take place in educational laboratories, classrooms and studies , although non-standard classes in the workplace even at this stage help to improve significantly its quality. The second stage of the model of practical training is the consolidation of skills acquired during practical exercises when conducting the training practice. The third stage of the formation of a model of practical skills takes place when performing individual research tasks, calculation and graphic work, courseworks and diploma projects. The final fourth stage of the model of practical training of students occurs through the formation of practical skills in the workplace - while conducting manufacturing practice. Individual scientific research work of students under the supervision of a teacher at forestry and landscape gardening facilities contributes to the development of creative abilities and increases the level of practical training.
Опис: Проаналізовано досвід практичної підготовки здобувачів вищої освіти за освітніми рівнями "бакалавр" та "магістр" лісового та садово-паркового господарства.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2445
ISSN: 978-83-950153-6-6
УДК: 378
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
from_the.pdf362,72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.