Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/14866
Title: Локальний інфраструктурний розвиток сільських територій України в умовах війни та повоєнного відродження
Other Titles: Local infrastructure development of Ukraine rural territories under the conditions of war and war revival
Authors: Шуст, Олена Анатоліївна
Shust, Olena
Крисанов, Дмитро Федосович
Krysanov, Dmytro
Герасименко, Ірина Олександрівна
Gerasimenko, Iryna
Драган, Оксана Олександрівна
Dragan, Oksana
Ткаченко, Катерина Віталіївна
Tkachenko, Kateryna
Зубченко, Вікторія Володимирівна
Zubchenko, Viktoria
Keywords: інфраструктура сільських територій;infrastructure of rural territories,;державні та місцеві автомобільні дороги;state and municipal highways;доступність до населених пунктів і продуктивних угідь;accessibility to populated areas and productive areas;територіальні громади;territorial communities;Державний дорожній фонд;State Road Fund
Issue Date: 2025
Publisher: Білоцерківський національний аграрний університет
Citation: Локальний інфраструктурний розвиток сільських територій України в умовах війни та повоєнного відродження / Шуст О.А., Крисанов Д.Ф., Герасименко І.О. та ін. // Економіка та управління АПК. - 2025. - № 1. - С. 6–26. doi: 10.33245/2310-9262-2025-197-1-6-26
Abstract: Встановлено, що термін «інфраструктурний розвиток сільських територій» охоплює два поняття: перший, розширений, включає розвиток виробничої, транспортної, соціальної та інших секторів інфраструктури; другий, галузевий, акцентує увагу на розвитку транспортної (усі галузі транспорту) у вужчому значенні - дорожньо-транспортної інфраструктури, в більш проблемному аспекті – автомобільних доріг місцевого значення або сільських шляхів. Відзначено, що роль сільських шляхів надзвичайно багатогранна, а особливо унікальна щодо забезпечення доступності до віддалених і малих сіл та продуктивних сільськогосподарських угідь, які забезпечують формування основних товарних обсягів (зернових, кукурудзи й інших) продуктів. Висвітлено основні проблеми, які притаманні сільським шляхам (або технологічним дорогам), зокрема: низька щільність автодоріг, незавершеність формування дорожньої мережі з твердим покриттям, нерозрахованість дорожнього полотна і мостових переходів на пропуск великовагових транспортних засобів, невисока якість і незадовільний транспортно-експлуатаційний стан, відсутність ефективної системи формування місцевих дорожніх фондів для ремонту та експлуатаційного утримання технологічних доріг та ін. Унаслідок втрати внутрішньогосподарськими шляхами власників виникли значні ризики функціонування місцевих автомобільних доріг, зокрема, відбувалася їх хаотична руйнація (збільшення ямковості, вибоїн, повна руйнація окремих ділянок дорожнього полотна) без перспектив елементарного відновлення.
Description: It has been established that the term “infrastructural development of rural territories” has two meanings: first, expansion, includes the development of industrial, transport, social and other infrastructure; the other, Galuzevian, focuses on the development of transport, the most important - road transport infrastructure, and the more problematic aspect - motor roads of local importance and rural routes. It has been noted that the role of rural roads is extremely rich, and especially unique in ensuring accessibility to remote and small villages and productive agricultural lands, which will ensure the formation of basic commodity for cereals, corn and other products. The main problems associated with rural roads (or technological roads) have been identified: the low density of roads, the incompleteness of the formation of the road surface with hard surfaces, the lack of maintenance of the road surface and bridge crossings for the passage of high-volume transport vehicles, low strength and poor transport and operational conditions, the presence of an effective system for the formation of local road funds for the repair and operational deterioration of technological dear and in. The inheritance of the internal roads of their rulers revealed the significan risks of local highways functioning while their chaotic ruination (increasing potholes, potholes, repeated ruination of adjacent sections of the road surface) without prospects for basic renovation.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/14866
ISSN: 2310-9262 (print)
2415-7554 (online)
metadata.dc.identifier.udc: 339.97(477)
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
shust_6-26.pdf613,4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.