Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/13830
Title: Пріоритетні підходи до впровадження STEM-освіти у навчально-виховний процес
Other Titles: Priority approaches to implementing STEM education in the educational process
Authors: Москаленко, Лада Борисівна
Бондаренко, Олена Олександрівна
Moskalenko, Lada
Bondarenko, Olena
Keywords: модернізація системи освіти;STEM-освіта;заклади передвищої освіти;критичне мислення;креативність;емоційний інтелект;modernization of the education system;STEM education;pre-university education institutions;critical thinking;creativity;emotional intelligence
Issue Date: 25-Feb-2025
Publisher: Університет Григорія Сковороди в Переяславі
Citation: Москаленко Л.Б., Бондаренко О. Пріоритетні підходи до впровадження STEM-освіти у навчально-виховний процес / Л. Москааленко, О. Бондаренко / Проблеми та перспективи розвитку сучасної науки в країнах Європи: Матеріали ХІІІ міжнародної наукової інтернет-конференції. 25 лютого 2025 року. – Переяслав, 2025. – С. 36 – 61. . – Режим доступу: https://vseosvita.ua/library/metodyka-provedennia-praktychnoho-zaniattia-936164.html
Abstract: Стаття розкриває головною ідею STEM- технології в педагогіці, яка полягає в конструюванні навчальних дисциплін (курсів) на міждисциплінарних засадах (інтегроване навчання відповідно до певних тем, а не окремих дисциплін), комплексне формування ключових професійних і соціально-особових компетенцій здобувачів освіти.
Description: The article reveals the main idea of STEM technology in pedagogy, which consists in constructing academic disciplines (courses) on an interdisciplinary basis (integrated learning according to certain topics, not individual disciplines), and the comprehensive formation of key professional and socio-personal competencies of students.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/13830
metadata.dc.identifier.udc: 377.36
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vprovadzhennya_STEM_osvity.pdf333,56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.