Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/12832
Title: Pedagogy of cooperation: effective technology of teaching foreign languages
Other Titles: Педагогіка співробітництва: ефективна технологія навчання іноземних мов
Authors: Пилипенко, Інна Олександрівна
Pylypenko, Inna
Keywords: Pedagogy;Педагогіка;cooperation;співробітництво;foreign languages;іноземні мови;teaching;навчання
Issue Date: 10-Sep-2024
Publisher: International Science Group
Citation: Пилипенко І. О. Pedagogy of cooperation: effective technology of teaching foreign languages / І.О. Пилипенко // Integration of science and practice as a mechanism of effective development : Conference Proceedings International scientific and practical conference (Copenhagen, 10-13th September, 2024). – Copenhagen, Denmark, 2024. – С. 168-169.
Abstract: The importance of international communication has increased due to the rapid growth of economic, commercial, and cultural exchanges. A foreign language today is not so much a subject of study as a necessary tool in the communication system. Therefore, the tasks that face higher education institutions to improve the process of teaching and learning, become particularly acute. Therefore, for each student it is necessary to choose exactly the style of teaching that will help him get the necessary knowledge and which he can apply in the future. At the heart of personally oriented learning is the recognition of individuality, identity and self-worth of each person, its development as an individual endowed with his unique subjective experience. The principle of individualization and differentiation is of paramount importance.
Description: Значення міжнародної комунікації зросло внаслідок швидкого зростання економічного, комерційного та культурного обміну. Іноземна мова сьогодні є не стільки предметом вивчення, скільки необхідним інструментом у системі спілкування. Тому завдання, які стоять перед вищими навчальними закладами щодо вдосконалення процесу викладання і навчання, набувають особливої ​​гостроти. Тому для кожного учня необхідно підібрати саме той стиль навчання, який допоможе йому отримати необхідні знання і який він зможе застосувати в майбутньому. В основі особистісно орієнтованого навчання лежить визнання індивідуальності, самобутності та самоцінності кожної людини, становлення її як особистості, наділеної своїм унікальним суб’єктивним досвідом. Першочергове значення має принцип індивідуалізації та диференціації.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/12832
ISBN: 979-8-89504-816-0
metadata.dc.identifier.udc: 37.013:81'243
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pedagog_of_cooper.pdf550,13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.