Please use this identifier to cite or link to this item:
http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/12602
Title: | Формування громадянської ідентичності студентів у культуротворчому середовищі ЗВО |
Other Titles: | Formation of students' civic identity in the cultural environment of higher education institutions |
Authors: | Ордіна, Лариса Леонідівна Ordina, Larisa |
Keywords: | громадянська ідентичність;civic identity;культуротворче середовище;culturally creative environment;національно-патріотичне виховання;national and patriotic education |
Issue Date: | Oct-2024 |
Publisher: | Видавнича група «Наукові перспективи» |
Citation: | Ордіна Л. Л. Формування громадянської ідентичності студентів у культуротворчому середовищі ЗВО / Л. Л. Ордіна // Суспільство та національні інтереси. - 2024. - № 6(6). - С. 198-207. DOI https://doi.org/10.52058/3041-1572-2024-6(6)-198-207 |
Abstract: | У статті визначено поняття «громадянська ідентичність» у гуманістичній парадигмі та її сутнісні характеристики. Виявлено залежність формування громадянської ідентичності студентів від спрямованості розвитку культуротворчого середовища закладу вищої освіти за напрямами: відкритість – закритість; динамічність – статичність. З’ясовано, що культуротворче середовище ЗВО формує, насамперед, громадянсько-демократичні цінності, створює умови для реалізації внутрішніх цивільних установок у реальну поведінкову стратегію для професійного зростання з урахуванням національно-патріотичних ідеалів. На основі аксіологічного підходу розглянуто внутрішню позицію особистості, що виявляється в її мотивах та спрямованості, сформованій громадянській свідомості, розвинених громадянських почуттях та сукупність стратегій громадянської поведінки. Громадянські ціннісні орієнтації - це система особистісних установок по відношенню до існуючих в суспільстві норм; потенційна можливість соціальної активності особистості та готовність свідомо брати участь у суспільно-політичному житті суспільства; внутрішній регулятор процесу самовизначення особистості у соціальному просторі, її спрямованість на ідеали демократичного громадянського суспільства. Формування громадянської ідентичності студентів необхідно розглядати як безперервний процес свідомого, особистісного та соціально значущого, психологічно детермінованого, а також орієнтованого зміцнення та розвитку пізнавальної, мотиваційно-моральної та поведінкової сфер особистості під впливом зовнішніх і власних зусиль та педагогічних умов. Культуротворче середовище ЗВО виступає як один із факторів цього процесу за умови, що воно відкрите, динамічне, створює простір для реалізації громадянської активності студентів, спрямоване як на розвиток громадянської самосвідомості, так і на засвоєння стратегій громадянської поведінки з урахуванням цінностей громадянського суспільства. |
Description: | The concept of "civic identity" in the humanistic paradigm is defined and its essential characteristics are revealed. The dependence of the formation of the students' civic identity on the direction of the development of the cultural environment of higher education institutions was revealed in the following directions: openness - closeness; dynamism is static. It has been found that the cultural environment of higher education institutions forms, first of all, values based on civic identity, creates conditions for the implementation of internal civil attitudes into a real behavioral strategy for professional growth, taking into account national and patriotic ideals. On the basis of the axiological approach, the internal position of the individual, which is manifested in his motives and orientation, formed civic consciousness, developed civic feelings and a set of strategies of civic behavior, is considered. Civic value orientations are a system of personal attitudes in relation to existing norms in society; potential possibility of social activity of the individual and willingness to consciously participate in the social and political life of society; the internal regulator of the process of self-determination of the individual in the social space, its focus on the ideals of a democratic civil society. The formation of the civic identity of students must be considered as a continuous process of conscious, personal and socially significant, psychologically determined, as well as oriented strengthening and development of the cognitive, motivational, moral and behavioral spheres of the individual under the influence of external and own efforts and pedagogical conditions. The culture-creating environment of higher education institutions acts as one of the factors of this process, provided that it is open, dynamic, creates a space for the realization of civic activity of students, aimed both at the development of civic self-awareness and at the assimilation of strategies of civic behavior taking into account the values of civil society. |
URI: | http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/12602 |
ISSN: | 3041-1572 |
metadata.dc.identifier.udc: | 371.752 |
Appears in Collections: | Наукові публікації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Formuvannia_hrom.pdf | 1,25 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.