Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/12585
Title: Екологічна оцінка впливу автомобільного транспорту на довкілля м. Біла Церква, Київської області
Other Titles: Ecological assessment of the impact of road transport on the environment of Bila Tserkva, Kyiv region
Authors: Орловський, Антон Олександрович
Orlоvskyi, Anton
Keywords: екологія;забруднення довкілля автотранспортом;збалансоване природокористування;нормування антропогенного навантаження на природне середовище;ecology;pollution of the environment by motor vehicles;balanced nature use;normalization of anthropogenic load on the natural environment
Issue Date: 2023
Publisher: БНАУ
Citation: Орловський А. О. Екологічна оцінка впливу автомобільного транспорту на довкілля м. Біла Церква, Київської області: кваліфікаційна робота магістра: спец. 101 "Екологія"; ОПП "Екологія" / БНАУ; Наук. кер. В. М. Харчишин, доцент. - Біла Церква, 2023. - 62 с.
Abstract: У кваліфікаційній роботі з’ясовано, що забруднення атмосферного повітря залишається однією із найгостріших проблем світу, не є винятком і для України. Основними забруднювачами атмосферного повітря у 2021 році були підприємства Обухівського (41,93 тис. т), Білоцерківського (4,52 тис. т), Бориспільського (3,87 тис. т.) та Броварського (3,18 тис. т) районів, а автотранспорт є найбільшим забруднювачем атмосферного повітря Київської області та м. Біла Церква. За даними Державної служби статистики України станом на 2021 рік обсяг викидів забруднюючих речовин в атмосферу від пересувних джерел забруднення складав 1546,8 тис.т., що у розрахунку на одного жителя України становив 37,4 кг. У роботі проаналізовано негативний вплив викидів автотранспорту на навколишнє середовище та організм людини. Виявлено найбільш шкідливі хімічні сполуки в процесі згоряння дизельних і бензинових двигунів та запропоновано заходи щодо зниження обсягів викидів від автотранспорту у м. Біла Церква. Доведено, що серед усіх транспортних засобів автотранспорт залишається основним джерелом забруднення атмосферного повітря та порушення екологічної рівноваги у м. Біла Церква. Для транспортних засобів використовують пальне з різних видів нафтопродуктів і мастил, леткі фракції яких у складі відпрацьованих газів дизельних та бензинових двигунів внутрішнього згоряння забруднюють практично всі об'єкти довкілля.
Description: The qualification work revealed that atmospheric air pollution remains one of the most acute problems in the world, and Ukraine is no exception. The main polluters of atmospheric air in 2021 were enterprises of Obukhivskyi (41.93 thousand tons), Bilotserkivskyi (4.52 thousand tons), Boryspilskyi (3.87 thousand tons) and Brovarskyi (3.18 thousand tons) districts, and motor vehicles are the biggest polluter of atmospheric air in the Kyiv region and Bila Tserkva. According to the State Statistics Service of Ukraine, as of 2021, the volume of emissions of pollutants into the atmosphere from mobile sources of pollution was 1,546.8 thousand tons, which was 37.4 kg per resident of Ukraine. The paper analyzes the negative impact of vehicle emissions on the environment and the human body. The most harmful chemical compounds in the process of combustion of diesel and gasoline engines were identified and measures were proposed to reduce emissions from motor vehicles in the city of Bila Tserkva. It has been proven that among all means of transport, motor vehicles remain the main source of atmospheric air pollution and disturbance of the ecological balance in the city of Bila Tserkva. Vehicles use fuel from various types of petroleum products and lubricants, the volatile fractions of which in the exhaust gases of diesel and gasoline internal combustion engines pollute almost all environmental objects.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/12585
metadata.dc.identifier.udc: 504.05:629.033:504.3
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи (магістри)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ekolohichna_otsinka.pdf12,77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.