Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10623
Title: Experimental studies of the interaction of tractor drive wheels with the soil in the plowed field
Other Titles: Експериментальні дослідження взаємодії приводних коліс трактора із ґрунтом на зораному полі
Authors: Golub, Gennadii
Голуб, Геннадій Анатолійович
Chuba, Viacheslav
Чуба, В'ячеслав Володимирович
Yarosh, Yaroslav
Ярош, Ярослав Дмитрович
Solarov, Oleksandr
Соларьов, Олександр Олексійович
Tsyvenkova, Nataliya
Цивенкова, Наталія Миколаївна
Keywords: soil deformation;деформації ґрунту;tire;шина;the contact area of the wheel;площа контакту колеса;support surface;опорна поверхня
Issue Date: 2021
Publisher: INMATEH - Agricultural Engineering
Citation: G. Golub, V. Chuba, Y. Yarosh, O. Solarov, N. Tsyvenkova. Experimental studies of the interaction of tractor drive wheels with the soil in the plowed field. – INMATEH-Agricultural Engineering, 2021, vol. 65, no. 3, 430-440. DOI: https://doi.org/10.35633/inmateh-65-45.
Abstract: The article defines the influence of structural and operational parameters of a machine-tractor unit on changes in the hardness of freshly plowed soil due to deformation and compaction of the soil by wheeled running systems. An experimental model of the effect of pressure in the pneumatic chamber of the wheel, working width, and speed of the unit on changes in soil hardness in the area of operation of running systems is obtained. The obtained mathematical models make it possible to reduce the negative impact on the soil by optimally completing, configuring, and selecting a machine-tractor unit operating mode.
Description: У статті визначено вплив конструкційних та експлуатаційних параметрів машинно-тракторного агрегату на зміну твердості свіжозораного ґрунту внаслідок деформації та ущільнення ґрунту колісними ходовими системами. Отримано експериментальну модель впливу тиску в пневматичній камері колеса, ширини захвату та швидкості руху агрегату на зміну твердості ґрунту в зоні дії ходових систем. Отримані математичні моделі дозволяють зменшити негативний вплив на ґрунт ходових систем за рахунок оптимального комплектування, налаштування та вибору режиму роботи машинно-тракторного агрегату
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10623
ISSN: 1309-0127
Appears in Collections:Наукові публікації



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.