Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/1034
Title: Організація ефективного просування продукції на агропродовольчому ринку
Other Titles: Organizing of effective product promotion on the agricultural market
Authors: Артімонова, Ірина Вікторівна
Artimonova, Iryna
Keywords: дистрибуція;distribution;фірмова торгівля;brand trading;система просування;promotion system;інтеграція;integration;агропродовольчий ринок;agri-food market
Issue Date: 2017
Publisher: Білоцерківський національний аграрний університет
Abstract: У дослідженні обґрунтована необхідність розвитку інфраструктури ринку агропродовольчої продукції. Виокремлено особливості формування системи просування продукції на агропродовольчому ринку. Визначено та обґрунтовано напрями удосконалення системи збуту продукції переробних підприємств оптовим покупцям. Охарактеризовано форми взаємного співробітництва учасників каналу дистрибуції. Розроблено ряд практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності просування продукції на агропродовольчому ринку.In this article the problematic aspects of agricultural and processing enterprises, which form the commodity supply to agro-food market, is defined. The main marketing tasks, that have to be done by entities, are dedicated, they include: research of agri-food market situation; expansion of the impact on agricultural markets and sales intensification; optimization of the ratio between supply and demand in the developed market segments; increasing the competitive advantage of agricultural enterprises; forming and maintaining positive image of companies with branding phased transition to a competitive types of products; sales stimulation. Selling of agri-food products requires to bring it to a particular buyer by contracts, storage, packaging, processing and direct sale. It was found that the enterprise effectiveness depends on the choice of distribution channels, and the price, turnover rate of working capital, the cost of treatment affects it.
Description: Артімонова І.В. Організація ефективного просування продукції на агропродовольчому ринку / І.В. Артімонова // Економіка та управління АПК. - Біла Церква, 2017. - № 1. - С. 44-53.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/1034
metadata.dc.identifier.udc: 338.439.5:339.138
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
organizaciya_efektyvnogo.pdf367,81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.