Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9828
Назва: Удосконалення організаційних засад адресної продовольчої підтримки населення
Інші назви: Improvement of organizational principles of targeted food support for the population
Автори: Слободенюк, Оксана Іванівна
Slobodeniuk, Oksana
Присяжнюк, Наталія Михайлівна
Prysiazhniuk, Natalia
Рудич, Оксана Олександрівна
Rudych, Oksana
Свиноус, Надія Іванівна
Svynous, Nadia
Хахула, Лариса Петрівна
Khakhula, Larysa
Ключові слова: населення;population;бідність;poverty;продовольча допомога;food aid;рівень доходів;income level;продовольча безпека;food security
Дата публікації: 2022
Видавництво: Інститут продовольчих ресурсів Національної академії аграрних наук України
Бібліографічний опис: Удосконалення організаційних засад адресної продовольчої підтримки населення / О.І. Слободенюк, Н.М. Присяжнюк, О.О. Рудич та ін. - Продовольчі ресурси. - 2022. - Т.10 №19. - С. 254-264 https://doi.org/10.31073/foodresources2022-19-28
Короткий огляд (реферат): Розглянуто проблеми формування адресної продовольчої підтримки населення. В нинішніх кризових для держави умов, які викликані війною з росією внутрішня продовольча допомога має підстави для застосування в Україні. Погіршення кількісних і, особливо, якісних показників відтворення населення набуло характеру стійкої тенденції. Помітно погіршилося соціальне становище матерів і дітей – майбутнього нашої країни. Досвід США, країн БРІКС і Європейського союзу показує, що ефективним механізмом такої підтримки стає стимулювання кінцевого споживання продуктів харчування через програми продовольчої допомоги нужденним. За останні роки спостерігається стрімке зростання витрат бюджету США на внутрішню продовольчу допомогу населенню. Оцінюючи сучасний стан реалізації внутрішньої продовольчої підтримки (ВПП) в Україні можемо констактувати, що масового впровадження не відбулося. Основними чинниками такого стану є: нерозвиненість законодавчої бази і відсутність єдиних підходів до реалізації внутрішньої продовольчої допомоги; децентралізація повноважень – повноваження з надання ВПП делеговані на рівень об’єднаних територіальних громад і реалізуються суб'єктами відповідно до затверджених програм, які регламентують фінансування харчування в шкільних і дошкільних закладах; обмеженість у фінансовому аспекті бюджетів об’єднаних територіальних громад і відсутність стимулюючих заходів державної підтримки. У нинішніх умовах необхідна централізація і винесення повноважень з надання внутрішньої продовольчої допомоги на загальнодержавний рівень, закріплення єдиних підходів. Система внутрішньої продовольчої допомоги малозабезпеченим прошаркам населення є ефективним інструментом стимулювання споживання продуктів харчування окремими категоріями населення, розвитку роздрібної торгівлі, громадського харчування та виробництва сільськогосподарських і продовольчих товарів, інших секторів економіки. При цьому головна її особливість і відмінність від інших частин системи державної підтримки аграрного сектору полягає в тому, що ВПД є елементом споживчого ринку і реалізується через його існуючу інфраструктуру (магазини, ринки, інші торгові об'єкти, об'єкти громадського харчування) без заміни або адміністративного придушення ринкових механізмів у функціонуванні споживчого ринку.
Опис: The article considers the problems of targeted food support formation for the population. In the current crisis conditions for the state, which are caused by the war with russia, domestic food aid has grounds for use in Ukraine. The deterioration of quantitative and, especially, qualitative indicators of population reproduction has become a steady trend. The social situation of mothers and children, the future of our country, has noticeably deteriorated. The United States, the BRICS and the European Union experience shows that an effective mechanism for such support is to stimulate final consumption of food through food aid programs for the needy. In recent years, there has been a rapid increase in US budget spending on domestic food aid for the population. Assessing the current state of implementation of domestic food support in Ukraine, we can say that mass implementation has not taken place. The main factors in this situation are the underdeveloped legal framework and the lack of common approaches to the implementation of domestic food aid. Decentralization of powers, namely the power to provide domestic food support, delegated to the level of integrated territorial communities. They are implemented by the subjects in accordance with the approved programs. These programs regulate food finance in schools and preschools. Limited in the financial aspect of the budgets of the united territorial communities and absence of state support stimulating measures. In the current conditions it is necessary to centralize and delegate the authority to provide domestic food aid at the national level, consolidate common approaches. The system of domestic food aid to the poor is an effective tool to stimulate food consumption by certain categories of the population, the development of retail trade, catering and production of agricultural and food products, other sectors of the economy. At the same time, it has a peculiarity and a difference from other parts of the agricultural sector state support system. Domestic food aid is an consumer market element and is implemented through its existing infrastructure (shops, markets, other retail outlets, catering facilities) without replacing or administratively suppressing market mechanisms in the functioning of the consumer market.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9828
ISSN: 2616-7204
УДК: 364-27:338.439
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
udoskonalennia_orhanizatsiinykh.pdf895,47 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.