Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9466
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВасиленко, Олена Ігорівна-
dc.contributor.authorVasylenko, Olena-
dc.date.accessioned2024-02-01T10:46:06Z-
dc.date.available2024-02-01T10:46:06Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn2310-9262-
dc.identifier.issn2415-7554-
dc.identifier.urihttp://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9466-
dc.descriptionВасиленко О.І. Аналіз портфеля освітніх послуг аграрних закладів вищої освіти. Економіка та управління АПК. 2023. № 2. С. 137–145. DOI:10.33245/2310-9262-2023-185-2-137-145.uk_UA
dc.description.abstractВизначено види послуг аграрних закладів вищої освіти на основних ринках його діяльності – споживчому і ринку підприємств агробізнесу. Ці ринки відрізняються за моделями купівельної поведінки споживачів і специфікою надання послуг. На підставі узагальнення результатів дослідження виділено властивості освітніх послуг з урахуванням специфіки функціонування аграрних ЗВО. Доведено наявність певних суперечностей щодо підготовки фахівців і вимог роботодавців та відзначено, що у зв’язку з цим вертикально інтегровані компанії холдингового типу почали активно вести підготовку фахівців аграрного профілю на власних потужностях. Сформовано напрями розвитку діяльності аграрних ЗВО з метою відповідності запитам роботодавців. Проведено аналіз портфеля освітніх послуг аграрних ЗВО в розрізі освітніх (освітньо-професійних і освітньо-наукових) програм, визначено його структуру за рівнями підготовки здобувачів і частки пропозицій від загальної кількості в продуктовому портфелі при розрахунках середньої величини пропозицій: ОП першого (бакалаврського) рівня вищої освіти – 44,0 %; другого (магістерського) рівня – 41,0 %, третього (доктора філософії) рівня – 15,0 %. Встановлено, що аграрні університети розширили перелік ОП і спеціальностей вищої освіти, що свідчить про диверсифікацію освітньої діяльності й орієнтацію на використання ринкових можливостей: у портфелі ОП різного рівня є як традиційні для аграрного сектору, так і сучасні спеціальності (ІТ-технології, маркетинг, економіка, менеджмент, фінанси, банківська справа та страхування та ін.). Актуальними напрямками розвитку для аграрних університетів є післядипломна освіта, що передбачає фахову перепідготовку та підвищення кваліфікації, а також запровадження програм Long Life Learning; розширення переліку послуг за рахунок англомовних ОП; створення ОПП, ОНП, технологій та інноваційних продуктів, просуваючи їх на ринок підприємств та впроваджуючи у практичну діяльність бізнесу тощо. Доведено, що компетенції аграрних університетів слід розглядати важливими елементами конкурентоспроможності і здатності створювати затребувані інноваційні ОП. З урахуванням ролі аграрної вищої освіти для розвитку галузі та сільських територій визначено основні структурні елементи моделі системи освіти, а також ролі і заходи, на які університетам слід орієнтуватися при організації їх освітньої діяльності. Запропоновані заходи сприятимуть забезпеченню конкурентоспроможності освітніх продуктів аграрних університетів на відповідних ринках. The types of services of agricultural institutions of higher education in the main markets of its activity - the consumer market and the market of agribusiness enterprises - have been determined. These markets differ in consumer purchasing behavior patterns and the specifics of service provision. Based on the generalization of the results of the study, the properties of educational services are highlighted, taking into account the specifics of the functioning of agricultural educational institutions. It has been proven that there are certain contradictions regarding the training of specialists and the requirements of employers, and it is noted that in connection with this, vertically integrated companies of the holding type began to actively train specialists in the agrarian profile at their own facilities. Directions for the development of activities of agricultural vocational training centers were formed in order to meet the demands of employers. An analysis of the portfolio of educational services of agricultural higher education institutions in terms of educational (educational-professional and educational-scientific) programs was carried out, its structure was determined by the levels of training of applicants, and the share of offers from the total number in the product portfolio was determined when calculating the average value of offers: EP of the first (bachelor) level higher education – 44.0 %; second (master's) level - 41.0 %, third (doctor of philosophy) level - 15.0 %. It has been established that agricultural universities have expanded the list of EPs and specialties of higher education, which indicates the diversification of educational activities and orientation towards the use of market opportunities: the portfolio of EPs of various levels includes both traditional for the agricultural sector and modern specialties (IT technologies, marketing, economics , management, finance, banking and insurance, etc.). Current areas of development for agricultural universities are postgraduate education, which involves professional retraining and advanced training, as well as the introduction of Long Life Learning programs; expansion of the list of services at the expense of English- speaking EPs; creation of EPP, ESP, technologies and innovative products, promoting them to the enterprise market and introducing them into practical business activities, etc. It has been proven that the competencies of agricultural universities should be considered as important elements of competitiveness and the ability to create popular innovative EPs. Taking into account the role of agricultural higher education for the development of the industry and rural areas, the main structural elements of the education system model, as well as the roles and measures that universities should focus on when organizing their educational activities, are defined. The proposed measures will contribute to ensuring the competitiveness of educational products of agricultural universities in the relevant markets.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherЕкономіка та управління АПКuk_UA
dc.relation.ispartofseries;2-
dc.subjectаграрна освітаuk_UA
dc.subjectзаклад вищої освіти (ЗВО)uk_UA
dc.subjectкомпетенціїuk_UA
dc.subjectконкурентні перевагиuk_UA
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectосвітня діяльністьuk_UA
dc.subjectосвітня програма (ОП)uk_UA
dc.subjectпортфель освітніх послугuk_UA
dc.subjectagricultural educationuk_UA
dc.subjectinstitution of higher educationuk_UA
dc.subjectcompetenciesuk_UA
dc.subjectcompetitive advantagesuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.subjecteducational activityuk_UA
dc.subjecteducational programuk_UA
dc.subjectportfolio of educational servicesuk_UA
dc.titleАналіз портфеля освітніх послуг аграрних закладів вищої освітиuk_UA
dc.title.alternativeAnalysis of the portfolio of educational services of agricultural institutions of higher educationuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.identifier.udc378.014.54:63:005.642.4uk_UA
dc.identifier.doi10.33245/2310-9262-2023-185-2-137-145-
dc.identifier.jelH52, I20, O15-
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
analiz_portfelia.pdfстаття646,54 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.