Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9234
Назва: Формування професійних компетентностей у здобувачів освітніх програм «Водні біоресурси та аквакультура» в Білоцерківському національному аграрному університеті
Інші назви: Formation of professional competences of students of the educational programs “Aquatic Bioresources and Aquaculture” at Bila Tserkva National Agrarian University
Автори: Гриневич, Наталія Євгеніївна
Grynevych, Nataliia
Хом’як, Олександр Андрійович
Khomiak, Oleksandr
Слюсаренко, Алла Олександрівна
Sliusarenko, Alla
Пукало, Петро Ярославович
Pukalo, Petro
Світельський, Микола Михайлович
Svitelskyi, Mykola
Старостенко, Ірина Сергіївна
Starostenko, Iryna
Ключові слова: професійні компетентності;водні біоресурси та аквакультура;вміння;знання;освітня програма;professional competences;water bioresources and aquaculture;skills;knowledge;educational program
Дата публікації: 2023
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Формування професійних компетентностей у здобувачів освітніх програм «Водні біоресурси та аквакультура» в Білоцерківському національному аграрному університеті // Н.Є. Гриневич, О.А. Хом’як, А.О. Слюсаренко та ін. // Таврійський науковий вісник. Серія: Сільськогосподарські науки. – 2023. – Вип. 133. – С. 313-319. doi:10.32782/2226-0099.2023.133.42
Короткий огляд (реферат): Основою для соціально-економічного розвитку країни є ведення агарного виробництва високопрофесійними і компетентними фахівцями, особливо в умовах воєнного стану. Аграрний сектор є одним з стратегічних, так як пов’язаний напряму з національною харчовою безпекою, здоров’ям громадян та збереженням навколишнього природнього середовища. Значну частку в аграрному секторі займають саме фахівці спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультура». У даній статті висвітлено особливості формування професійних компетентностей здобувачів вищої освіти освітніх програм «Водні біоресурси та аквакультура» першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів Білоцерківського національного аграрного університету. Визначено, що фахівець у сучасних умовах повинен володіти навичками прийняття управлінських рішень, бути гнучким у ринковому середовищі, вирішувати питання виробничого характеру у напрямку розвитку аквакультури, досконало знати принципи та методи культивування водних організмів в природних умовах та умовах з використанням рециркуляційних аквасистем, акліматизації, реакліматизації, годівлі, селекції, іхтіопатології, гідробіології, ведення промислу, відтворення, охорони, раціонального використання водних біоресурсів на водних об’єктах України, володіти інформацією про чисельність популяцій водних біоресурсів у межах акваторій водного фонду України, знати екологічний стан річок, водосховищ, морів. Крім того фахівець повинен вміти застосовувати новітні технології, проводити збір інформації і аналізувати, оперувати нормативно-правовою документацією, законодавчими актами, постановами та інструкціями. Великого значення при формуванні фахівця має практична підготовка здобувача вищої освіти на виробництві, постійний зв’язок з науковцями, використання дистанційних методів навчання та самоосвіта. Проведені нами дослідження показали, що формування професійних компетентностей майбутніх фахівців спеціальності 207 «Водні біоресурси та аквакультура» проходять у напрямку практичної підготовки за фахом та визначається освітніми програмами.
Опис: The basis for the socio-economic development of the country is the management of agar production by highly professional and competent specialists, especially in the conditions of martial law. The agricultural sector is one of the strategic ones, as it is directly related to national food security, the health of citizens and the preservation of the surrounding natural environment. Specialists of specialty 207 “Aquatic Bioresources and Aquaculture” occupy a significant share in the agricultural sector. This article highlights the peculiarities of the formation of professional competences of higher education students of the educational programs “Aquatic Bioresources and Aquaculture” of the first (bachelor's) and second (master's) levels of Bila Tserkva National Agrarian University. It was determined that a specialist in modern conditions should possess management decision-making skills, be flexible in the market environment, solve production issues in the direction of aquaculture development, thoroughly know the principles and methods of cultivating aquatic organisms in natural conditions and conditions using recirculating water systems, acclimatization, reacclimatization, feeding, selection, ichthyopathology, hydrobiology, fishing, reproduction, protection, rational use of aquatic biological resources on water bodies of Ukraine, to have information on the number of populations of aquatic biological resources within the water areas of the water fund of Ukraine, to know the ecological state of rivers, reservoirs, and seas. In addition, the specialist must be able to apply the latest technologies, collect and analyze information, operate with regulatory documentation, legislative acts, resolutions and instructions. Of great importance in the formation of a specialist is the practical training of the student of higher education at work, constant communication with scientists, the use of distance learning methods and self-education. Our research has shown that the formation of professional competencies of future specialists in specialty 207 “Aquatic bioresources and aquaculture” takes place in the direction of practical training by specialty and is determined by educational programs.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9234
ISSN: 2226-0099
УДК: 378.14
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Formuvannia_profesiinykh.pdf586,35 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.