Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/8873
Назва: Психологічні аспекти розвитку мовної компетенції
Інші назви: Psychological aspects of language competence development
Автори: Хомчук, Олена Павлівна
Khomchuk, Olena
Велика, Катерина Ігорівна
Velyka, Kateryna
Ключові слова: мовна компетенція;language competence;комунікативна компетентність;communicative competence;умови розвитку мовної компетенції;conditions of language competence development;мотивація вивчення іноземної мови;motivation of learning a foreign language;розвиток мовлення;speech development;мовна тривога;anguage anxiety
Дата публікації: лип-2023
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Хомчук О.П. Психологічні аспекти розвитку мовної компетенції / О.П. Хомчук О.П., К.І. Велика // Габітус. – 2023. – Вип. 49. – С. 81–84. DOI https://doi.org/10.32782/2663-5208.
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано зміст поняття «мовна компетенція» в межах зарубіжних та вітчизняних досліджень, розглянуто її структуру та психологічні чинники розвитку. Визначено, що мовна компетентність передбачає оволодіння знаннями про закономірності мовної системи, а також практичними навичками, що забезпечує доречне застосування законів функціонування мови для успішного здійснення мовленнєвої діяльності. Мовна компетентність є компонентом комунікативної компетенції, що належить до ключових, найбільш загальних здібностей та вмінь, що дають змогу людині розуміти ситуацію та досягати результатів в особистій та професійній сферах життєдіяльності в умовах зростаючого динамізму сучасного суспільства. Основною функцією цієї компетенції визначено здатність вибирати та використовувати мовні форми та засоби, відповідні цілі та ситуації спілкування. Психологічні аспекти розвитку мовної компетенції включають різні чинники, що впливають на спосіб, швидкість та якість вивчення іноземної мови. Визначено, що домінуючу роль у процесі вивчення мови відіграє мотивація. Виражена мотивація до вивчення мови забезпечує більшу наполегливість та налаштованість на успіх. Особливо значущими є особисті мотиви, якими людина керується, усвідомлення конкретних можливостей, що дає вивчення мови. Іншим чинником є розвиток наполегливості і самодисципліни, що створить передумови для успішного оволодіння новими знаннями та навичками. Актуалізація віри у свої можливості, позитивна мотивація досягнення успіху, впевненість у собі і своїх здібностях забезпечують подолання перешкод і зберігають мотивацію під час виникнення труднощів. Розглянуто також негативні психологічні чинники, що перешкоджають розвитку мовної компетенції, зокрема страх перед помилками і незручностями. Охарактеризовано стратегії подолання «мовної тривоги», які допомагають адаптуватися до помилок, коригувати свої дії і поліпшувати свої навички. Зроблено висновок, що розвиток мовної компетенції та активне використання мови тісно пов’язані зі сприятливими соціально-психологічними умовами, здібностями та вмотивованістю людини.
Опис: The article analyzes the language competence within the foreign and domestic research framework. The language competence structure and psychological factors of development have been studied. It has been determined that the language competence involves acquisition of the language knowledge system, as well as practical skills that ensure the appropriate language use (its rules and functions) for the successful implementation of speech activity. The language competence is a component of the communicative competence. It refers to general and key abilities, skills that allow a person to understand the situation and to achieve results in the personal and professional spheres of life under the conditions of modern and dynamicaly growing society. The main function of this competence is the ability to choose and to use language forms and tools appropriately for the communicative purposes and situations. Psychological aspects of the language competence development include various factors affecting the method, the speed and quality of learning a foreign language. It has been determined that motivation plays a dominant role in the language learning process. Expressed motivation to learn a language ensures greater persistence and determination to succeed. The most significant is the personal motives that guide a person, the awareness of specific opportunities that language learning provides. Another factor is the perseverance and self-discipline development that creates the prerequisites for new knowledge and successfully mastering skills. Actualization of faith in our abilities, positive motivation to successful achievement and self-confidence helps to overcome obstacles and to maintain motivation during difficulties. The negative psychological factors have been studied as well. As there can be the obstacles to the language competence development, for instance, the fear for mistakes and inconvenience. The strategies of overcoming "language anxiety" are described. They will help to adapt to mistakes, to correct actions and to improve skills. It has been concluded that the development of language competence and language use is closely connected with favourable socio-psychological conditions, personal abilities and motivations.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/8873
ISSN: 2663-5216
УДК: 372.46
Розташовується у зібраннях:Інші публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Psykholohicni_asp.pdf197,1 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.