Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/8500
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorОрдіна, Лариса Леонідівна-
dc.contributor.authorOrdina, Larisa-
dc.date.accessioned2023-03-27T09:16:51Z-
dc.date.available2023-03-27T09:16:51Z-
dc.date.issued2023-02-
dc.identifier.citationОрдіна Л. Л. Музично-педагогічна діяльність К. Г. Стеценка у Білій Церкві (1908-1909) / Л. Л. Ордіна // Вісник науки та освіти. - Київ, 2023. - № 2(8). - С. 712-723. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-2(8)-712-723uk_UA
dc.identifier.issn2786-6165-
dc.identifier.urihttp://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/8500-
dc.descriptionKyrylo Hryhorovych Stetsenko (1882–1922) is an outstanding figure of Ukrainian art: composer, conductor, teacher and public activist. The composer's love for his homeland, the Ukrainian people, their folklore and songs were reflected in his work, which is characterized by a revolutionary spirit and the idea of national and cultural self-determination of the Ukrainian people. The creative heritage of the artist consists of choral works, solos, works for ensemble singing, music for the theater and children's musical works and contains the best examples of domestic musical art of the beginning of the 20th century. While in Bila Tserkva (1908-1909), in his teaching activities at the Bila Tserkva Gymnasium, K. Stetsenko tried to increase the musical culture of the people, created choral groups and conducted concert activities, advised leaders of amateur groups, engaged in publishing activities and made a significant contribution to the reorganization of the system domestic music education. During the period of musical and pedagogical activity in Bila Tserkva, a creative handwriting and the main features of the composer's style are formed, which determine the presence of new images, themes, genres, and means of musical expressiveness in solo singing. The aesthetic and educational potential of K. Stetsenko's work is contained in: the spiritual and humanistic orientation of musical images; in a variety of artistic themes (lyric-song line, romanticized sublimity of feelings, heroic-patriotic pathos, psychological immersion in the inner world of a person); in the wealth of genre characteristics (from vocal or instrumental miniatures to operas); in the folklore basis of the classical heritage of Ukrainian music; in the best achievements of Ukrainian musical formation (orientation on melodism, perfection and harmonious means of musical thinking). The juxtaposition of pedagogical tasks with the aesthetic direction of Ukrainian music testifies to the powerful possibilities of the composer's music-pedagogical activity in Bila Tserkva.uk_UA
dc.description.abstractКирило Григорович Стеценко (1882–1922) – видатний діяч українського мистецтва: композитор, диригент, педагог та громадський активіст. Любов композитора до своєї батьківщини, українського народу, його фольклору та пісенності знайшла своє відображення у його творчості, якій притаманний революційний дух та ідея національного та культурного самовизначення українського народу. Творча спадщина митця складається з хорових творів, солоспівів, творів для ансамблевого співу, музики для театру та дитячих музичних творів і містить найкращі зразки вітчизняного музичного мистецтва початку XX ст. Перебуваючи в Білій Церкві (1908-1909), у своїй педагогічній діяльності в Білоцерківській гімназії, К. Стеценко намагався підвищувати музичну культуру народу, створював хорові колективи та проводив концертну діяльність, консультував керівників аматорських колективів, займався видавничою діяльністю та зробив значний внесок у реорганізацію системи вітчизняної музичної освіти. У період музично-педагогічної діяльності у Білій Церкві, формується творчий почерк і основні риси композиторського стилю що визначають наявність нових образів, тем, жанрів, засобів музичної виразності в солоспівах. Естетико-виховний потенціал творчості К. Стеценка міститься: у духовно-гуманістичній спрямованості музичних образів; у розмаїтті художньої тематики (лірико-пісенна лінія, романтизована піднесеність почуття, героїко-патріотичний пафос, психологічна заглибленість у внутрішній світ людини); у багатстві жанрових характеристик (від вокальної чи інструментальної мініатюри до опер); у фольклорній основі класичної спадщини української музики; у кращих здобутках українського музичного формотворення (орієнтація на мелодизм, досконалість та гармонійні засоби музичного мислення).Зіставлення педагогічних завдань з естетичним спрямуванням української музики засвідчує потужні можливості музично-педагогічної діяльності композитора у Білій Церкві.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавнича група «Наукові перспективи»uk_UA
dc.subjectмузично-педагогічна діяльністьuk_UA
dc.subjectmusical and pedagogical activityuk_UA
dc.subjectтворчість К. Стеценкаuk_UA
dc.subjectwork of K. Stetsenkouk_UA
dc.subjectБілоцерківська гімназіяuk_UA
dc.subjectBelotserkiv Gymnasiumuk_UA
dc.subjectнаціональний стильuk_UA
dc.subjectnational styleuk_UA
dc.subjectестетико-виховна діяльністьuk_UA
dc.subjectaesthetic and educational activityuk_UA
dc.titleМузично-педагогічна діяльність К. Г. Стеценка у Білій Церквіuk_UA
dc.title.alternativeMusical and pedagogical activities of K. G. Stetsenko in Bila Tserkvauk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.identifier.udc37.73(780).929uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Muzychno_pedahoh.pdf410,77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.