Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/8270
Назва: Педагогічна технологія розвитку творчої обдарованості студентської молоді у закладах вищої освіти
Інші назви: Pedagogical technology for the development of creative talent of student youth in institutions of higher education
Автори: Ордіна, Лариса Леонідівна
Ordina, Larisa
Ключові слова: технологія;technology;педагогічна технологія;pedagogical technology;творчість;creativity;обдарованість;giftedness;заклад вищої освіти;institution of higher education
Дата публікації: січ-2023
Видавництво: ГО «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
Бібліографічний опис: Ордіна Л. Л. Педагогічна технологія розвитку творчої обдарованості студентської молоді у закладах вищої освіти / Л. Л. Ордіна // Перспективи та інновації науки. Сер. Психологія. Педагогіка. Медицина. – 2023. - № 1(19). – С. 299-309. DOI : https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-1(19)-299-309
Короткий огляд (реферат): Розвиток творчості та обдарованості особистості - пріоритетний напрямок державної молодіжної політики в Україні. Структурна модель творчої обдарованості особистості визначає як внутрішні передумови до творчості, так і розвиток особистості в творчій діяльності та спілкуванні у разі забезпечення відповідних умов. У статті теоретично обґрунтовано розвиток творчої обдарованості студентської молоді у закладах вищої освіти як психолого-педагогічну проблему, а саме: визначено структуру і компоненти педагогічної технології розвитку творчої обдарованості студентської молоді, проаналізовано співвідношення понять «технологія» та «педагогічна технологія», визначено сутність педагогічної технології розвитку творчої обдарованості студентської молоді у вищій школі. Педагогічна технологія розвитку творчої обдарованості молоді у вищій школі розуміється як оптимальна організація педагогічного процесу, що інтегрує ресурси творчого освітнього середовища закладу вищої освіти та творчої обдарованості молодої людини з використанням інформаційно- комунікаційних технологій. Створення творчого освітнього середовища, що відповідає атмосфері співтворчості та співробітництва сприяє розвитку творчої обдарованості молоді. Педагогічна технологія розвитку творчої обдарованості студентства передбачає зміну ролі та місця викладача в освітньому процесі вищої школи: від транслятора знань до проєктування змісту освіти та розвитку творчої обдарованості. Соціально потрібні продукти творчої діяльності студентів створюються не тільки в предметній діяльності, але і в процесі самого життя, самореалізації як способу самоствердження, самовираження та саморозвитку, чому сприяють лідерські якості особистості, що реалізуються в діяльності студентського самоврядування, соціального проєктування, громадянського та патріотичного становлення. У статті висвітлено методологічні засади та психолого-педагогічні умови розвитку творчої обдарованості студентської молоді у вищій школі.
Опис: The development of creativity and giftedness of the individual is a priority direction of the state youth policy in Ukraine. The structural model of a person's creative giftedness determines both the internal prerequisites for creativity and the development of the personality in creative activity and communication in case of ensuring the appropriate conditions. The article theoretically substantiates the development of creative talent of student youth in institutions of higher education as a psychological and pedagogical problem, namely: the structure and components of pedagogical technology for the development of creative talent of student youth are determined, the relationship between the concepts of "technology" and "pedagogical technology" is analyzed, the essence of pedagogical technology is determined development of creative talent of student youth in higher education. Pedagogical technology for the development of the creative talent of young people in higher education is understood as the optimal organization of the pedagogical process, which integrates the resources of the creative educational environment of the institution of higher education and the creative talent of a young person with the use of information and communication technologies. The creation of a creative educational environment that corresponds to the atmosphere of co-creation and cooperation contributes to the development of the creative talent of young people. Pedagogical technology for the development of creative talent of students involves a change in the role and place of the teacher in the educational process of a higher school: from the translator of knowledge to the design of the content of education and the development of creative talent. Socially necessary products of creative activity of students are created not only in subject activities, but also in the process of life itself, self-realization as a way of self-affirmation, self-expression and self-development, which is facilitated by the leadership qualities of the individual, which are realized in the activities of student self-government, social planning, civic and patriotic formation. The article highlights the methodological principles and psychological-pedagogical conditions for the development of the creative talent of student youth in higher education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/8270
ISSN: 2786-4952
УДК: 376.54.(45)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Pedahohichna_tek.pdf250,98 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.