Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7822
Назва: Теоретико-правовий аналіз нормативного регулювання громадянської освіти як складової правової культури особистості в контексті розбудови української держави
Інші назви: Theoretical and legal analysis of the normative regulation of civic education as a component of the legal culture of the individual in the context of the development of the Ukrainian state
Автори: Бровко, Наталія Іванівна
Brovko, Nataliia
Росавицький, Олександр Олексійович
Rosavytskyi, Oleksandr
Ключові слова: громадянська освіта;civil education;правова культура;legal culture;правова держава;constitutional state;система громадянської освіти;system of civic education;правова регламентація громадянської освіти;legal regulation of civic education
Дата публікації: тра-2022
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Бровко Н. І. Теоретико-правовий аналіз нормативного регулювання громадянської освіти як складової правової культури особистості в контексті розбудови української держави / Н. І. Бровко, О. О. Росавицький // Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер. Юриспруденція. – Одеса, 2022. - № 56. – С. 8-11. DOI: https://doi.org/10.32841/2307-1745.2022.56.2
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена дослідженню громадянської освіти як складової правової культури, її правового регулювання, що є необхідною передумовою побудови правової та соціальної української держави. Встановлено, що громадянська освіта є необхідною складовою правової культури. Зазначено, що формування громадянської освіти можливе через утвердження демократичних механізмів правового регулювання суспільних відносин. Відсутність єдиного підходу до визначення змісту громадянської освіти призводить до відсутності цілісної системи громадянської освіти. Встановлено, що розвиток правової культури та процес формування правосвідомості особистості тісно пов’язаний з особливостями національної правової культури, становленням інституцій громадянського суспільства, демократизацією політичного життя, активною участю громадян у правотворенні. Лише правосвідома особистість може бути рушійною силою суспільних перетворень. Доведено, що формуванню громадянської свідомості сприяє громадянська освіта. Вона не зосереджується тільки на правовому навчанні та наданні знань про основи Конституції або політичні інститути держави, а має містити знання про права і свободи, демократичні способи їх реалізації та відстоювання, навички щодо їх захисту. Для України надзвичайно актуальним є створення системи громадянської освіти, розрахованої на усі категорії громадян, яка ґрунтувалася б на концептуальних засадах, що відповідають завданням створення української нації, громадянського суспільства, правової і демократичної держави. Відсутність єдиного підходу до визначення змісту громадянської освіти призводить до відсутності цілісної системи громадянської освіти та породжує розпорошеність заходів з громадянської освіти, нескоординованість дій зацікавлених сторін та не досягнення поставленої мети. Стан громадянської освіти в Україні на сьогодні визначається відсутністю нормативної бази для громадянського виховання.
Опис: The article is devoted to the study of civic education as a component of legal culture, its legal regulation, which is a necessary condition for building a legal and social Ukrainian state. It has been established that civic education is a necessary component of legal culture. It is noted that the formation of civic education is possible through the approval of democratic mechanisms for the legal regulation of social relations. The lack of a unified approach to determining the content of civic education leads to the absence of an integral system of civic education. It has been established that the development of legal culture and the formation of a person’s legal consciousness are closely related to the peculiarities of the national legal culture, the formation of civil society institutions, the democratization of political life, and the active participation of citizens in lawmaking. Only a legally conscious person can be the driving force behind public transformations. Іt is proved that the formation of civic consciousness contributes to civic education. It does not focus only on legal education and the provision of knowledge about the foundations of the Constitution or the political institutions of the state, but should contain knowledge about rights and freedoms, democratic ways of their implementation and upholding, and skills to protect them. For Ukraine, it is extremely important to create a system of civic education designed for all categories of citizens, which would be based on conceptual principles that would meet the objectives of creating a Ukrainian nation, civil society, a legal and democratic state. The lack of a unified approach to determining the content of civic education leads to the absence of an integral system of civic education and gives rise to a dispersion of measures for civic education, uncoordinated actions of stakeholders and the achievement of goals. The state of civic education in Ukraine today is determined by the lack of a regulatory framework for civic education.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/7822
ISSN: 2307-1745
УДК: 342
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Teoretyko_pravovyi.pdf351,32 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.