Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/6981
Назва: | Етнокультурна компетентність як фактор національної самоідентифікації в умовах інтернаціоналізації вищої освіти |
Інші назви: | Ethnocultural competence as a factor of national self-identification in the context of internationalization of higher education |
Автори: | Цвид-Гром, Олена Петрівна Tsvid-Grom, Olena Марчук, Володимир Васильович Marchuk, Volodymyr Рєзнік, Віта Григорівна Rieznik, Vita |
Ключові слова: | етнокультурна компетентність;вища освіта;інтернаціоналізація;гуманізація освіти;національна самоідентифікація;міжкультурні комунікації;ethnocultural competence;higher Education;internationalization;humanization of education;national self-identification;intercultural communication |
Дата публікації: | 2021 |
Видавництво: | Видавничий дім «Гельветика» |
Бібліографічний опис: | Цвид-Гром О.П. Етнокультурна компетентність як фактор національної самоідентифікації в умовах інтернаціоналізації вищої освіти / О.П. Цвид-Гром, В.В. Марчук, В.Г. Рєзнік // Інноваційна педагогіка. – 2021. – Вип. 33. – Т. 2. – С. 80-83. DOI https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2021/33-2.15 |
Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовано фундаментальні засади вищої освіти – гуманістичну спрямованість освітнього процесу, актуалізацію національного фактору, формування етнокультурної компетентності в умовах міжнародної академічної мобільності. Акцентовано на тому, що гуманізація освіти, посилення особистісного виміру є одним із пріоритетних завдань вищої освіти XXІ століття, де у фокусі освітньо-виховного процесу стоїть людина і людинознавчі дисципліни. Доведено, що компетентнісний підхід у вищій освіті передбачає формування як фахових, так і загальних компетентностей, а також «soft skills» та «life skills» – сформованості особистісних якостей і соціально-психологічних характеристик. У цьому контексті стратегічним завданням зво є виховання освіченої, всебічно гармонійно розвинутої особистості; забезпечення пріоритетності трансляції національної культури і духовності вітчизняних та світових зразків з усвідомленням етнічної самоідентифікації та мультикультурності. Доведено, що формування етнокультурної компетентності у здобувачів вищої освіти (зокрема, у негуманітарних зво) забезпечує засвоєння зразків і цінностей національної культури, культурно-історичного, соціального досвіду своєї держави, формування відчуття приналежності та поваги до рідного краю в умовах інтернаціоналізації вищої освіти. Запропоновано вивчення освітнього компонента/модуля «Фольклор та етнографія народу України» як вибіркового, у негуманітарних зво, який сприятиме формуванню етнокультурної компетентності і є важливою складовою особистісно-орієнтованої культурно-гуманітарної стратегії вітчизняного зво. Адже саме етнокультурна компетентність відіграє вирішальну роль у збереженні мови, духовності, національної ідентичності; підвищує загальний рівень культури; веде до збереження морально-етичних форм, усвідомлення власної причетності до унікальної культури предків, духовного зв’язку між поколіннями, і зрештою – зберігає генетичну пам’ять свого народу в умовах мультикультурності. |
Опис: | The article analyzes the fundamental principles of higher education - the humanistic orientation of the educational process, the actualization of the national factor, the formation of ethnocultural competence in terms of international academic mobility. Emphasis is placed on the fact that the humanization of education, strengthening the personal dimension is one of the priorities of higher education in the XXI century, where the focus of the educational process is man and the humanities. It is proved that the competence approach in higher education involves the formation of both professional and general competencies, as well as "soft skills" and "life skills" - the formation of personal qualities and socio-psychological characteristics. In this context, the strategic task is to educate an educated, comprehensively harmoniously developed personality; ensuring the priority of broadcasting national culture and spirituality of national and world models with awareness of ethnic self-identification and multiculturalism. It is proved that the formation of ethnocultural competence in higher education (in particular, in non-humanitarian schools) ensures the assimilation of patterns and values of national culture, cultural, historical, social experience of their country, the formation of a sense of belonging and respect for their homeland in the internationalization of higher education. The study of the educational component / module "Folklore and ethnography of the people of Ukraine" as a selective, in non-humanitarian schools, which will contribute to the formation of ethnocultural competence and is an important component of personality-oriented cultural and humanitarian strategy of the national community. After all, it is ethnocultural competence that plays a crucial role in preserving language, spirituality, and national identity; raises the general level of culture; leads to the preservation of moral and ethical forms, awareness of their own involvement in the unique culture of ancestors, the spiritual connection between generations, and ultimately - preserves the genetic memory of their people in a multicultural environment. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/6981 |
ISSN: | 2663-6085 |
УДК: | 37.013.43 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Etnokulturna_kompetentnist.pdf | 145,77 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.