Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/6360
Назва: Оцінка формування споживчого попиту на ринку продукції свинарства
Інші назви: Assessment of consumer demand formation in the pig productsmarket
Автори: Шуст, Олена Анатоліївна
Shust, Olena
Паска, Ігор Миколайович
Paska, Ihor
Крисанов, Дмитро Федосович
Krysanov, Dmytro
Ібатуллін, Марат Ільдусович
Ibatullin, Marat
Ключові слова: ринок;market;попит;demand;споживання;consumption;продукція свинарства;pig products;сало;lard;свинина;pork
Дата публікації: 2021
Бібліографічний опис: Оцінка формування споживчого попиту на ринку продукції свинарства / О.А. Шуст, І.М. Паска, Д.Ф. Крисанов, М.І. Ібатуллін // Агросвіт. - 2021. - № 5-6. - С. 17–23. DOI: 10.32702/2306-6792.2021.5-6.17
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено оцінці споживчого попиту на ринку продукції свинарства. З'ясовано, що важливими чинниками, які впливають на споживання свинини, є економічні, релігійні, національні, соціально-культурні, а також психографічні (відношення до споживання м'яса тощо). Зниження споживання сала, незважаючи на його традиційність, як одного з основних видів продуктів харчування жителів України, поступово знижується, що також є індикатором рівня матеріального достатку населення. Подібне явище спостерігалося у 30-ті роки минулого століття в США. Зазначимо, що на обсяги споживання свинини та сала впливає місце розташування споживача (сільська місцевість, місто), що характеризується різним рівнем купівельної спроможності, традиціями у харчуванні, ставленням до здоров'я, що впливає на пріоритети під час вибору продуктів забою свиней та джерелами їх надходження. У процесі дослідження було встановлено, що найбільші трансфери продуктами забою свиней міським домогосподарствам від сільських спостерігаються взимку, особливо в період релігійних свят. Зазначимо, що в таких взаємовідносинах принцип вартісного еквівалента не дотримується, оскільки прослідковується вплив родинних зв'язків батьків — сільські домогосподарства, дітей — міські. Наявність тісних зв'язків між селом і містом, на нашу думку, можна пояснити кількома обставинами. По-перше, тривалий історичний період, коли кількісно селянство переважало за чисельністю міське, що пояснює особливості української економічної ментальності. По-друге, так звані городяни є дітьми чи онуками селян, мають родичів у селі, тобто сприймають поведінкові норми і цінності селянського соціуму. За прояву в країні ознак економічної кризи зростають обсяги реалізації сала і знижується ціна на високоякісну свинину. Потенційні споживачі роблять запаси тих продуктів забою свиней, що можуть зберігатися протягом тривалого часу. В такій ситуації у країні купівельна активність населення низька, воно не відвідує заклади громадського харчування, що відповідно призводить до зниження споживання високоякісної свинини. Протягом досліджуваного періоду виявлено суттєву відмінність рівнів споживання сала міськими та сільськими домогосподарствами. Так, у зазначеному періоді обсяги споживання сала були вищими у сільських домогосподарствах порівняно з міськими, що пояснюється різницею у рівнях купівельної спроможності й особливість сала як продукту тривалого зберігання та високої енергетичної цінності, що в умовах використання ручної праці є джерелом енергії сільського жителя.
Опис: The article deals with the assessment of consumer demand in thepig productsmarket. Economic, religious, national, social and cultural, psychographic factors (attitude to meat consumption, etc.)have been found important factors influencing pork consumption. Despite its traditional being one of the main foods of Ukrainianpeople, lard consumptionhas been gradually declining, which can also indicate the level of economic wellbeing of the population. A similar phenomenon was observed in the United Statesin the 1930s. It is worth noting that the pork and lard consumption is influenced by the consumer location (rural area, city). It is characterized by different levels of purchasing power, food traditions, healthy life style attitudes, which affect the priorities in choosing the pigslaughter products and their sources. The study found that the largest transfers of pig products from urban to rural households take place in winter, especially during religious holidays. It should be pointed out that the principle of value equivalent is not followed in these relationships due to the influence of family ties when parents live in rural households and the children are urban dwellers. In our opinion, the existence of close ties between the village and the city can be explained by several circumstances. The first one is a long historical period, when the number of peasants outnumbered the urban population, which explains the peculiarities of the Ukrainian economic mentality. Secondly, the soNcalled urban dwellers are the children or grandchildren of peasants, they have relatives in the village, and, as a consequence, they perceive the behavioral norms and values of peasant society. When the country shows signs of economic crisis, lardsales increase and the price of highNquality pork decreases. Potential consumers stockpile the pig slaughter products that can be stored for a long time. In this situation, the country's purchasing activity is low, people do not eat out, which, in turn,results in a decrease in high quality porkconsumption. A significant difference in the levels of lard consumption by urban and rural households during the study was found. Thus, in the research period, the lardconsumption was higher in rural households compared to urban ones, due to differences in purchasing power and the peculiarity of lard as a long.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/6360
УДК: 338.439.52:636.4.022
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ocinka _formuvannya.pdf230,18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.