Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2676
Назва: Генезис засад і принципів філософсько-правового розуміння особистості та процесу її формування
Інші назви: Genesis of the Grounds and Principles of Philosophical and Legal Understanding of Personality and the Process of its Formation
Автори: Бровко, Наталія Іванівна
Brovko, Nataliia
Ключові слова: екзистенціалізм;марксизм;моральність;культура;підпорядкування законам;правосвідомість;свідомість;справедливість;теологія;фрейдизм;existentialism;Marxism;morality;culture;subordination to laws;legal consciousness;justice;theology;Freudianism
Дата публікації: 28-січ-2019
Видавництво: Національна академія внутрішніх справ
Бібліографічний опис: Бровко Н. І. Генезис засад і принципів філософсько-правового розуміння особистості та процесу її формування / Н. І. Бровко // Філософські та методологічні проблеми права. - 2018. - № 1-2. - С. 159-169
Короткий огляд (реферат): Проаналізовано закономірності процесу формування особистості в контексті філософсько-правового розуміння його генезису протягом основних етапів розвитку людського суспільства. Встановлено, що визначальними критеріями оцінювання повноцінної свідомої людської особистості є воля, чесноти, справедливість, рівень культурного виховання, законослухняна поведінка, повага до традицій, звичаїв і менталітету соціуму, у якому він живе або тимчасово перебуває. Питання визначення поняття «особистість» було дискусійним протягом усього часу існування людської цивілізації. Одним із перших проблему людини в соціумі поставив у центр філософських міркувань Сократ. Згідно із середньовічним світоглядом, у трактуванні людської особистості панувала теологічна ідея духовності. Якщо антична філософія дійшла висновку про наявність у людській сутності душі й тіла, то християнство відкриває ще один «вимір» людського існування – дух. Марксистська філософія досліджує конкретну людину, яку визначає через потреби, матеріальні умови існування і рід діяльності. Водночас Ф. Ніцше констатує знищення особистості за часів соціалізму. На думку П. Юркевича, індивідуальність особистості відображається в почуттях, переживаннях, емоціях, реакціях, а не в думках людини. Знання отримують і можуть засвоїти в процесі духовної діяльності й лише тоді, коли вони проникають у серце. Людина – це фізична особа, якій притаманна наявність певних антропологічних та соціологічних ознак, сукупність яких є визначальною характеристикою її особистості. Якщо перші ознаки людина набуває «природним шляхом» і вони є втіленням її індивідуальності, автономності в соціумі, то другі – є наслідком засвоєння певних знань під час навчально- виховного процесу й визначають рівень її адаптації до умов існування в суспільстві (соціалізації). Людина не народжується особистістю, а стає нею в процесі розвитку, тобто особистість – це насамперед результат процесів виховання-навчання і самовиховання-самовдосконалення.
Опис: The article analyses the regularities of the process of personality’s formation in the context of the philosophical and legal understanding of its genesis during the main stages of the development of human society. It was established that the main criteria for assessing a full-fledged conscious human personality are will, virtue, and justice, level of cultural education, law-abiding behaviour, and respect for the traditions, customs and mentality of the society in which they live or are temporarily located. Having examined this issue in the historical, theoretical and methodological, psychological and sociological aspects, as well as from the point of view of existentialism, theology, liberalism, Marxism and other philosophical and legal dimensions, the author came to certain logical and scientifically grounded conclusions: 1. A person is an individual who is characterized by the presence of certain anthropological and sociological features, the totality of which is a determining characteristic of his personality. If the first signs of a person are received, so to speak, «in a natural way» and they represent a reflection of its individuality, that is, a certain autonomy in society, then the second one – is a consequence of the assimilation of certain knowledge during the educational process and determine the level of its adaptation to the conditions of existence in a society of its own (socialization). 2. A human being is not born as a person, but becomes one in the process of development, that is, becoming a personality is primarily the result of the processes of education, training and self-education, self-improvement. 3. Personality, formed as a full-fledged subject of legal relationships that arises during the life of society, must meet certain criteria: first, the ability to overcome his own motives for the sake of something else, socially meaningful, that is, to mediate behaviour; second, the ability to guide his own behaviour consciously, in the context of social relations, communication and substantive activity, carried out on the basis of legal consciousness – conscious observance of universally recognized in the society motives-goals-principles, that establish the rules of socially acceptable relationships in the system of the individual – the society. 4. The level of personality’s development depends on a reasonable balance of the natural desire for satisfaction of needs, as the main element of the spiritual structure of his personality and of the duties undertaken by him, which stem from the conditions of the life in the human community.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2676
ISSN: 2519-4666
УДК: 17.021.2:342.72/.73
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Henezys_zasad_i.pdf622,16 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.