Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2478
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorRadko, Vitalii-
dc.contributor.authorРадько, Віталій Іванович-
dc.contributor.authorVarchenko, Olga-
dc.contributor.authorВарченко, Ольга Миронівна-
dc.contributor.authorSvynous, Ivan-
dc.contributor.authorСвиноус, Іван Вікторович-
dc.contributor.authorHerasymenko, Iryna-
dc.contributor.authorГерасименко, Ірина Олександрівна-
dc.contributor.authorIvanova, Lubov-
dc.contributor.authorІванова, Любов Степанівна-
dc.date.accessioned2019-09-05T11:29:10Z-
dc.date.available2019-09-05T11:29:10Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationStrategies For Promoting Sustainable Development Of Dairy Cattle Breeding In Agricultural Enterprises Of Ukraine / V. Radko, O. Varchenko, I. Svynous and at. // International Journal of Management and Business Research. - 2019. - Vol. 9 (1). - P. 73-90.uk_UA
dc.identifier.issn2228-7019 Print-
dc.identifier.issn2228-7027 Online-
dc.identifier.urihttp://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2478-
dc.descriptionСтаття присвячена розвитку молочного скотарства, яке в даний час являє собою відкриту соціально-економічну систему взаємозв'язків між галузями аграрної економіки. Процес стратегічного управління молочною промисловістю є узагальненим, що є постійною відповіддю на необхідність змін, викликаних впливом чинників навколишнього середовища. У статті надано рекомендації щодо вдосконалення процесу стратегічного планування розвитку підприємств молочної ферми. Автори досліджують існуючі підходи до визначення поняття «стратегія», яке є важливим визначенням в теорії стратегічного планування.uk_UA
dc.description.abstractThe article is devoted to the development of dairy cattle breeding, which now represents an open socio-economic system of interconnections between the branches of the agrarian economy. The process of strategic management of the dairy industry is generalized, which is a constant response to the need for changes that are caused by the influence of environmental factors. The article gives recommendations for the improvement of the strategic planning process for the development of dairy farm enterprises. The authors examine the existing approaches to defining the concept of "strategy", which is an important definition in the theory of strategic planning. The factors of uncertainty of the external environment, to which the enterprise must flexibly adapt, is specified. The generalization of the fundamental and theoretical developments of domestic practice and foreign experience gives grounds to believe that the dairy industry is a response to changes that are caused by the influence of environmental factors. Based on data from the State Statistics Service of Ukraine, a survey of the activities of agricultural enterprises - producers of dairy products and research of scientists. It was proved that the result of strategic management of dairy cattle in the long-term, may be: the production of affordable by volume and price of environmentally safe dairy products; conservation of natural resources based on resource-saving technologies; in the social sphere. Based on the use of economical and mathematical methods, prospects for the development of dairy farming in agricultural enterprises have been calculated, which make it possible to predict further reduction of the number of unprofitable farms in the corporate sector of the agrarian economy, since the production of milk can not be sustained for a long time. Reasonable strategic approaches for each type of sustainability of farms of the corporate sector of the agrarian economy, taking into account the parameters of development of agricultural enterprises for milk production. It has been proved that the efficiency of animal husbandry depends to a large extent on the rational normalized use of live and settled labor, therefore the normalization of labor and material resources plays an important role in solving the pressing problems of animal husbandry.The research found that the strategic prospects for the development of consumer personal peasant farms depend primarily on the income level of rural households and cities with which they are in family relationships, as well as on the socio-demographic situation in rural areas.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherAn official journal of the Islamic Azad University (IAU)uk_UA
dc.subjectаgricultural enterpriseuk_UA
dc.subjectсільськогосподарське підприємствоuk_UA
dc.subjectdairy cattle breedinguk_UA
dc.subjectмолочне скотарствоuk_UA
dc.subjecteconomic sustainabilityuk_UA
dc.subjectекономічна стійкістьuk_UA
dc.subjectsustainable developmentuk_UA
dc.subjectсталий розвитокuk_UA
dc.subjectcommodity producersuk_UA
dc.subjectтоваровиробникиuk_UA
dc.titleStrategies For Promoting Sustainable Development Of Dairy Cattle Breeding In Agricultural Enterprises Of Ukraineuk_UA
dc.title.alternativeСтратегії сприяння сталому розвитку молочного скотарства на сільськогосподарських підприємствах Україниuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.identifier.udc338.43:005.21:636.034uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
strategies_for.pdf1,6 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.