Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2175
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorДенисенко, Ілона Ігорівна-
dc.contributor.authorDenysenko, Ilona-
dc.contributor.authorТарасюк, Анна Миколаївна-
dc.contributor.authorTarasiuk, Anna-
dc.date.accessioned2019-06-13T08:43:26Z-
dc.date.available2019-06-13T08:43:26Z-
dc.date.issued2019-03-25-
dc.identifier.citationДенисенко І. І. Особливості використання подкастів у процесі навчання іноземній мові студентів філологів / І.І. Денисенко, А. М. Тарасюк // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський зб. наук. праць. - Дрогобич, 2019. - Вип. 23. - Т. 2. - С. 80-85.uk_UA
dc.identifier.issn2308-4863-
dc.identifier.urihttp://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/2175-
dc.descriptionThe article deals with the issue of teaching foreign language by using podcasts as one of the most modern educational technologies in training process at higher language school. The article considers a definition of podcasts, highlights the certain kinds of podcasts, the advantages and disadvantages of their using in the educational process, and presents the types of tasks that can be proposed to students in class. In the framework of the article, the author carried out the review of different sources dealing with the issue of teaching and learning foreign language by means of various innovative technologies, including podcasts in order to analyze the views of scientists and pedagogues concerning their experience of their application. The theoretical resources review has shown that in the context of the rapid spreading of new high-tech applications among the students, the use of podcasts provides an innovative and effective means of teaching foreign language to students at language schools. It is shown that using podcasts in teaching foreign language allows solving some methodological and didactical tasks: audio and video training podcasts enhance learners’ comprehension and further discussion, increase students’ motivation to learn, promote teaching effectiveness, reinforce training material and provide additional educational resources, and serve as a new interesting activity in class and at home, develop students' reflection and critical thinking, improve the information and communication competence of both students and teachers. The other benefits of using podcasts in education process includes the following: availability - students listen to the downloaded podcasts any time and in any place, and as many times as they need; wide range of content - students themselves choose what themes are interesting for them, flexibility of learning - students learn at their own space ; portability - students download the podcasts on their media players, PC, laptops, tablets, smartphones; acceptable price - majority of podcasts are free to download, and cheap to develop; easy to find on Internet. While producing podcasts it is possible to record lectures, student presentations, talk to guest expert or lecturer, interview from the field or other supplementary material musical, authentic materials, reports, book reading, discussions, pronunciation drills by native speakers, songs, sound-bites from documentary movies, etc.uk_UA
dc.description.abstractСтаття присвячена можливості та доцільності використання одного з новітніх технічних засобів навчання іноземній мові у мовному вищому навчальному закладі - подкастів та розкриває їх дидактичний потенціал. У статті наводиться визначення поняття «подкаст», виділяються основні жанри подкастів, визначаються характерні риси подкастів, переваги та недоліки їх використання у навчальному процесі, виділяються типи завдань, які можна запропонувати студентам на занятті з іноземної мови, представлена схема, за якою студенти можуть створювати власні подкасти на заняттях з іноземної мови у мовному внз. Показано, що використання подкастів у навчанні англійської мови дозволяють вирішити цілий ряд методичних та дидактичних завдань, серед яких формування навичок та умінь розуміння іноземної мови на слух, формування та вдосконалення слухо-вимовних навичок, розширення та збагачення активного та пасивного лексичного запасу студентів, розвиток та поліпшення навичок читання іноземною мовою, надання студентам країнознавчої інформації.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherГельветикаuk_UA
dc.subjectподкастuk_UA
dc.subjectpodcastuk_UA
dc.subjectінформаційно-комунікаційні технологіїuk_UA
dc.subjectInformation and Communications Technologyuk_UA
dc.subjectаудіюванняuk_UA
dc.subjectlisteninguk_UA
dc.subjectІнтернетuk_UA
dc.subjectInternetuk_UA
dc.subjectаудіоблогuk_UA
dc.subjectaudio bloguk_UA
dc.subjectаудіотекстuk_UA
dc.subjectaudio textuk_UA
dc.subjectкомунікативна компетенціяuk_UA
dc.subjectcommunicative competenceuk_UA
dc.titleОсобливості використання подкастів у процесі навчання іноземній мові студентів філологівuk_UA
dc.title.alternativeSome aspects of using podcasts in teaching foreign language of students at language schoolsuk_UA
dc.typeСтаттяuk_UA
dc.identifier.udc81’243:378.147:004.5uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Osoblyvosti vykorys.pdf325,88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.