Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/1599
Назва: Формування ціннісних орієнтацій студентів у культуротворчому середовищі закладу вищої освіти
Інші назви: Формирование ценностных ориентаций студентов в культуротворческой среде высшего учебного заведения
The formation of value orientations of students in the university cultural creative tnvironment
Автори: Ордіна, Лариса Леонідівна
Ордина, Лариса Леонидовна
Ordina, Larissa
Ярмола, Олександр Володимирович
Ярмола, Александр Владимирович
Yarmola, Alexandr
Ключові слова: культуротворче середовище;культуротворческая среда;culture-creative environment;ціннісні орієнтації;ценностные ориентации;valued orientations;аксіологічний підхід;аксиологический подход;axiological approach;здоров’яформуючі цінності;здоровье формирующие ценности;healthforming values;соціально-виховні цінності;социально-воспитательные ценности;social and educational values
Дата публікації: 2018
Видавництво: Міжнародний науковий журнал «ScienceRise: Pedagogical Education»
Бібліографічний опис: Ордіна Л. Л. Формування ціннісних орієнтацій студентів у культуротворчому середовищі закладу вищої освіти / Л.Л. Ордіна, О.В. Ярмола // ScienceRise: Pedagogical Education. - 2018. - №4(24). - С. 16 -19.doi: 10.15587/2519-4984.2018.131950
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано систему ціннісних орієнтацій студентів у культуротворчому середовищі закладу вищої освіти, яка забезпечує стандарти культурних оцінок особистості, визначає ієрархію її життєвих цілей і вибір методів їх досягнення. Система ціннісних орієнтацій культуротворчого середовища закладу вищої освіти включає цінності, що пов’язані з розумінням особистості своєї ролі в освітньому середовищі (суспільна значущість навчальновиховної діяльності, її престижність, визнання професії найближчим оточенням та ін.); – цінності, що задовольняють потребу в спілкуванні і розширюють його коло (спілкування з однокурсниками, колегами, обмін духовними цінностями та ін.); – цінності, що орієнтують на саморозвиток творчої індивідуальності та самореалізацію (вдосконалення професійно-творчих здібностей, залучення до світової культури, заняття улюбленим предметом, творчий, варіативний характер навчання, захоплення майбутньою професією, постійне самовдосконалення та ін.); – цінності, що задовольняють прагматичні потреби (одержання гарантованої роботи, кар’єрний зріст та ін.). Визначено сутність аксіологічного підходу до формування ціннісних орієнтацій як основи гуманних взаємин викладачів і студентів, усвідомлення особистої ціннісної орієнтації; співвіднесення ціннісної орієнтації з усією системою цінностей; перенос значущих ціннісних орієнтацій на різні життєві ситуації, самостійний пошук нових особистісно привабливих цінностей. Реалізація аксіологічного підходу до формування ціннісних орієнтацій студентів у культуротворчому середовищі закладу вищої освіти дозволяє: зорієнтувати студентів на формування соціальних цінностей і соціальний успіх; оцінювати діяльність і поведінку суб’єктів освітнього простору, а також поведінку оточуючих в культуротворчому середовищі закладу вищої освіти; розвивати особисті уміння і здатність в залежності від обставин, ситуації, вносити корективи у власну діяльність і поведінку (соціальна гнучкість); формувати наявність твердих соціальних ідеалів, соціальних переконань, цінностей і ціннісних орієнтацій студентів; спрямовувати особистість студента на вибір норм і цінностей в ситуаціях морального вибору. В статье проанализирована система ценностных ориентаций в культуротворческой среде высшего учебного заведения, которая обеспечивает стандарты культурных оценок личности, определяет иерархию ее жизненных целей и выбор методов их достижения. Система ценностных ориентаций культуротворческой среды высшего учебного заведения включает ценности, связанные с пониманием личностью своей роли в образовательной среде (общественная значимость учебно-воспитательной деятельности, ее престижность, признание профессии ближайшим окружением и др.) - ценности, удовлетворяющие потребность в общении и расширяющие его круг (общение с сокурсниками, коллегами, обмен духовными ценностями и др.) - ценности, ориентирующие на саморазвитие творческой индивидуальности и самореализации (совершенствование профессионально-творческих способностей, привлечение к мировой культуре, занятие любимым предметом, творческий, вариативный характер обучения, увлечение будущей профессией, постоянное самосовершенствование и др.); - ценности, удовлетворяющие прагматичные потребности (получение гарантированной работы, карьерный рост и др.). Определена сущность аксиологического подхода к формированию ценностных ориентаций как основы гуманных взаимоотношений преподавателей и студентов, осознание личной ценностной ориентации; соотнесения ценностной ориентации со всей системой ценностей; перенос значимых ценностных ориентаций на различные жизненные ситуации, самостоятельный поиск новых личностно привлекательных ценностей. Реализация аксиологического подхода к формированию ценностных ориентаций в культуротворческим среде высшего учебного заведения позволяет сориентировать студентов на формирование социальных ценностей и социальный успех; оценивать деятельность и поведение субъектов образовательного пространства, а также поведение окружающих в культуротворческой среде учреждения высшего образования; развивать личные умения и способность в зависимости от обстоятельств, ситуации, вносить коррективы в свою деятельность и поведение (социальная гибкость) формировать наличие твердых социальных идеалов, социальных убеждений, ценностей и ценностных ориентаций; направлять личность студента на выбор норм и ценностей в ситуациях морального выбора.
Опис: The article analyzes the system of value orientations of students in the cultural-educational environment of the university, which provides the standards of cultural assessments of the individual, defines the hierarchy of its life goals and the choice of methods for their achievement. The system of value orientations of the cultural environment of the higher educational establishment includes the values associated with the understanding of the personality of his role in the educational environment (social significance of educational activity, its prestige, recognition of the profession by the immediate environment, etc.); – values that meet the need for communication and broaden its range (communication with fellow students, colleagues, exchange of spiritual values, etc.); – values oriented towards the self-development of creative individuality and self-realization (improvement of professional and creative abilities, involvement in world culture, occupation of a favorite subject, creative, varied character of learning, admission to the future profession, constant self-improvement, etc.); – values that satisfy pragmatic needs (obtaining guaranteed work, career growth, etc.). The essence of the axiological approach to the formation of value orientations as the basis of humane relations between teachers and students is determined; awareness of personal value orientation is determined; correlation of value orientation with the whole system of values; the transfer of meaningful value orientation to different life situations, independent search for new personally attractive values. Implementation of the axiological approach to the formation of value orientations of students in the cultural environment of the higher educational establishment allows: orient students to the formation of social values and social success; to evaluate the activity and behavior of subjects of the educational space, as well as the behavior of others in the cultural-educational environment of the institution of higher education; develop personal skills and ability, depending on the circumstances, the situation, to make adjustments to their own activities and behavior (social flexibility); to form the existence of solid social ideals, social beliefs, values and value orientations of students; direct the student’s personality to the choice of norms and values in situations of moral choice.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/1599
ISBN: 2519-4976 (Print)
ISSN: 2519-4984 (Online)
УДК: 378.013.43:17.022.1
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Formuvannya_cіnnіs.pdf335,37 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.