Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/14064
Назва: | Вплив інтеграції цифрових технологій на ефективність викладання української мови у закладах вищої освіти |
Інші назви: | The impact of digital technology integration on the effectiveness of Ukrainian language teaching in higher education institutions |
Автори: | Сяосяо, Яо Xiaoxiao, Yao Орлова, Оксана Петрівна Orlova, Oksana Тимчук, Інна Миколаївна Timchuk, Inna |
Ключові слова: | цифрова педагогіка;digital pedagogy;вища освіта;higher education;мовна підготовка;language training;залучення студентів;student engagement;навчальні технології;educational technologies;онлайн-оцінювання;online assessment;цифрова грамотність;digital literacy;інтерактивне навчання;interactive learning;освітнє середовище;educational environment |
Дата публікації: | 19-кві-2025 |
Бібліографічний опис: | Сяосяо Я. Вплив інтеграції цифрових технологій на ефективність викладання української мови у закладах вищої освіти // Яо Сяосяо, О. П. Орлова, І. М. Тимчук // Педагогічна академія. наукові записки: електронний журнал. Інформаційно-комунікаційні технології в освіті .- 2025 .- № 17. DOI https://doi.org/10.5281/zenodo.15245686 |
Короткий огляд (реферат): | Дослідження зумовлене зростаючою актуальністю цифровізації освіти, необхідністю удосконалення дидактичних підходів та оновлення традиційних методик викладання відповідно до потреб нового покоління студентів. Метою дослідження є оцінка внеску цифрових інструментів і платформ у підвищення рівня залученості студентів, покращення їхньої академічної успішності, формування комунікативної компетентності та забезпечення якісної трансформації методики викладання української мови у вищій школі. Методика дослідження ґрунтується на поєднанні якісного та кількісного аналізу, з використанням таких методів як порівняльний аналіз, систематизація й узагальнення досвіду впровадження цифрових технологій у практику викладання мовних дисциплін, а також педагогічне спостереження за навчальним процесом у закладах вищої освіти. Результати дослідження свідчать, що цілеспрямована інтеграція цифрових технологій у процес викладання української мови істотно підвищує ефективність освітньої взаємодії. Використання інформаційно-комунікаційних технологій сприяє зростанню мотивації до навчання, розвитку самостійності й критичного мислення у студентів, створенню більш гнучкого, динамічного та персоналізованого навчального середовища. Водночас дослідження окреслює проблемні аспекти процесу диджиталізації: обмежений рівень цифрової компетентності окремих викладачів, інфраструктурні бар’єри. Для подолання цих викликів пропонується впровадження системної підтримки викладачів через підвищення кваліфікації, забезпечення рівного доступу до цифрових ресурсів та розробка адаптивних навчальних програм із використанням інноваційних технологій. У висновках підкреслено, що цифровізація викладання української мови у вищій школі є перспективним напрямом модернізації гуманітарної освіти. Результати дослідження підтверджують доцільність поєднання інформаційних освітніх технологій із традиційними методиками з метою підвищення якості мовної підготовки студентів та формування у них необхідних компетентностей для успішної професійної реалізації у цифрову епоху. |
Опис: | The article explores the impact of digital technology integration on the effectiveness of teaching the Ukrainian language in higher education institutions. The research is driven by the growing relevance of educational digitalization, the need to enhance didactic approaches, and the necessity to update traditional teaching methods in line with the needs of a new generation of students. The aim of the study is to assess the contribution of digital tools and platforms to increasing student engagement, improving academic performance, fostering communicative competence, and ensuring the qualitative transformation of Ukrainian language teaching methodology in higher education. The research methodology is based on a combination of qualitative and quantitative analysis, employing methods such as comparative analysis, systematization and generalization of experience in implementing digital technologies in the practice of teaching language disciplines, as well as pedagogical observation of the educational process in higher education institutions. Results. The findings indicate that the purposeful integration of digital technologies into the Ukrainian language teaching process significantly enhances the effectiveness of educational interaction. The use of information and communication technologies contributes to increased learning motivation, the development of student autonomy and critical thinking, and the creation of a more flexible, dynamic, and personalized learning environment. At the same time, the study identifies problematic aspects of the digitalization process, including the limited level of digital competence among some educators and infrastructural barriers. To overcome these challenges, the implementation of systematic support for teachers through professional development, ensuring equal access to digital resources, and the development of adaptive curricula using innovations is proposed. The conclusions emphasize that the digitalization of Ukrainian language instruction in higher education represents a promising direction for the modernization of humanities education. The research results confirm the advisability of combining innovative educational technologies with traditional teaching methods to improve the quality of students’ language training and to foster the necessary competencies for successful professional realization in the digital age. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/14064 |
ISSN: | 2786-9458 |
УДК: | 378:004.9:811.161.2 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Vplyv_intehratsii.pdf | 510,64 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.