Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/12370
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКарпенко, Світлана Дмитрівна-
dc.contributor.authorKarpenko, Svitlana-
dc.date.accessioned2024-08-20T06:13:34Z-
dc.date.available2024-08-20T06:13:34Z-
dc.date.issued2024-07-
dc.identifier.citationКарпенко С. Д. Українське казкознавство: методологія досліджень та едиційна практика : монографія. - Дніпро: Середняк Т.К., 2024. - 439 с.uk_UA
dc.identifier.isbn978-617-8489-04-5-
dc.identifier.urihttp://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/12370-
dc.descriptionThe author of the monograph proposes to consider fairy-tale studies as a separate branch of folkloristics. In the course of the research, the author considered the terminology, scientific methods and schools used to study the fairy tale narrative. The author also carried out a historiographic division of fairy-tale studies by periods corresponding to the era of romanticism, realism, and postmodernism. The monograph presents the periodization of Ukrainian folklore, taking into account the objective factors of the history of the Ukrainian people over two centuries (the 19th and 21st centuries). The four periods of fairy-tale studies presented in the work demonstrated the dynamics of the development of the scientific direction, which made it possible to describe the specifics of fairy-tale research, collecting and publishing activity, and to focus on individual figures of scientists whose contributions most corresponded to the tasks of our studies. Identifying positive factors in the disclosure of the theory and editorial practice of Ukrainian fairy-tale lore, we managed to fulfill the set tasks, which consisted in describing the conditions for the formation of Ukrainian fairy-tale lore as a separate direction of folkloristics; establishing its periodization; clarification of issues, terminology, tools, basic concepts, indicating the names of researchers of a certain issue; consideration of the method of compilation of collections of fairy tales. The use of methods and techniques for studying the issue was determined by the tasks and appealed to the descriptive, historical, analytical and theoretical methods of processing materials, which, in turn, required observation, experimentation and structuring in order to formulate the necessary conclusions. Various materials came into the field of research (from theoretical works, dictionaries to collections of fairy tales and Internet sites of various purposes). This allowed us to create a complete picture of Ukrainian folklore, to answer questions about its genesis, self-sufficiency as a scientific direction and a separate educational discipline.uk_UA
dc.description.abstractАвтор монографії пропонує розглядати казкознавство як окрему галузь фольклористики. У ході дослідження автором розглянуто термінологію, наукові методи та школи, які використовуються для вивчення казкового наративу. Автор також здійснив історіографічний поділ казкознавства за періодами, що відповідають добі романтизму, реалізму та постмодернізму. У монографії подано періодизацію українського фольклору з урахуванням об’єктивних чинників історії українського народу протягом двох століть (ХІХ–ХХІ ст.). Представлені в роботі чотири періоди казкознавства продемонстрували динаміку розвитку наукового напряму, що дало змогу охарактеризувати специфіку казкознавчої, збиральницької та видавничої діяльності, зосередити увагу на окремих постатях учених. чиї внески найбільше відповідали завданням наших досліджень. Визначивши позитивні чинники у розкритті теорії та редакційної практики української казки, вдалося виконати поставлені завдання, які полягали в описі умов становлення української казки як окремого напряму фольклористики; встановлення його періодизації; уточнення проблематики, термінології, інструментарію, основних понять із зазначенням імен дослідників певної проблематики; розгляд методики складання збірок казок. Застосування методів і прийомів дослідження питання було зумовлено поставленими завданнями та апелювало до описового, історичного, аналітичного та теоретичного методів опрацювання матеріалів, які, у свою чергу, вимагали спостереження, експериментування та структурування з метою формулювання необхідних висновків. У поле дослідження потрапили різноманітні матеріали (від теоретичних праць, словників до збірок казок та інтернет-сайтів різного призначення). Це дозволило створити цілісну картину української фольклористики, відповісти на питання про її генезис, самодостатність як наукового напряму та окремої навчальної дисципліни.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherФОП Середняк Т.К.uk_UA
dc.subjectукраїнське казкознавствоuk_UA
dc.subjectUkrainian fairy-tale studiesuk_UA
dc.subjectметодологія дослідження народної казкиuk_UA
dc.subjectmethodology of folk tale researchuk_UA
dc.subjectперіодизація науки про казкуuk_UA
dc.subjectperiodization of fairy tale scienceuk_UA
dc.titleУкраїнське казкознавство: методологія досліджень та едиційна практика.uk_UA
dc.title.alternativeUkrainian fairy-tale studies: research methodology and publishing practice.uk_UA
dc.typeМонографіяuk_UA
dc.identifier.udc398.21(477)"18/20"(02.064)uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Ukraiinske_kasko.pdf4,5 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.