Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/11108
Назва: | Інституціональне середовище щодо організаційних структур управління земельними ресурсами та землекористуванням. |
Інші назви: | I institutional environment of the organizational structure of land administration and land use |
Автори: | Третяк, Антон Миколайович Tretiak, Anton Третяк, Валентина Миколаївна Tretiak, Valentyna Третяк, Наталія Антонівна Tretiak, Natalia |
Ключові слова: | управління земельними ресурсами та землекористуванням; інституціональне середовище; Держгеокадастр; зміна клімату; деградація земель;Land Resources and Land Use Management; Institutional Environment; State Geocadastre; climate change; land degradation |
Дата публікації: | 2021 |
Видавництво: | Економіка та держава. |
Бібліографічний опис: | Третяк А. М., Третяк В. М., Третяк Н. А. Інституціональне середовище щодо організаційних структур управління земельними ресурсами та землекористуванням. Економіка та держава. 2021. № 9. С. 24–32. |
Короткий огляд (реферат): | В умовах глобальних викликів, зокрема змін клімату та екосистем, необхідності збільшення заходів щодо боротьби з деградацією земель, а також підчас повного відкриття українського ринку земель сільськогосподарського призначення, перед Україною стоїть важливе завдання адаптація принципів ООН. Саме тому статтю присвячено дослідженню інституціонального середовища організаційних структур управління земельними ресурсами та землекористуванням для виявлення негативних факторів не ефективності регулювання земельних відносин та адміністрування землекористування. Так, у ході дослідження у статті авторами висвітлено негативні фактори інституціонального середовища організаційних структур управління земельними ресурсами та землекористуванням, які у свою чергу призводять до гальмування земельної політики щодо ефективного здійснення земельної реформи, раціонального використання та охорони земельних ресурсів. Зокрема, характеристика апарату Держгеокадастру України показало відсутність функціонального підрозділу, департаменту чи управління, який би здійснював державне регулювання земельних відносин. Зазначено, що функцію державного адміністрування (економічне, землевпорядно-правове) щодо використання та охорони земель та координацію цього напряму покладено на Департамент землеустрою, використання та охорони земель, який за своєю чисельністю менший ніж Юридичний департамент. Також авторами у статті відмічено, що з прийняттям у жовтні 2001 року чинного Земельного кодексу України, на відтворення й раціонального використання земельних ресурсів та охорону земель було витрачено 6 799 тис. дол., на будівництво протиерозійних гідротехнічних споруд і рекультивація порушених земель 1 417 тис. дол., на заходи із проведення земельної реформи та землеустрою витрачено 270 720 тис. дол. Крім того, кошти на збереження, відтворення та забезпечення раціонального використання земельних ресурсів, в умовах змін клімату, посиленням деградації земель та урбанізованого тиску на земельні та інші природні ресурси і біорізноманіття, починаючи з 2012 року — Держгеокадастру України не виділялося. Виявлено, що за 19 років на вищевказані заходи в середньому за кожний рік було витрачено 6,48 грн/га, на управлінські структури 21,16 грн/га, тоді як від плати за землю в бюджети різних рівнів надходило в середньому 468 грн/га. Це у свою чергу говорить та доводить про неефективну політику уряду щодо управління земельно-ресурсним потенціалом та обумовлюють необхідність здійснення рішучих трансформаційних змін в інституціональному середовищі. |
Опис: | In the context of global challenges, including climate and ecosystem change, the need to increase measures to combat land degradation, and the full opening of the Ukrainian market for agricultural land, Ukraine faces the important task of adapting UN principles. That is why the article is devoted to the study of the institutional environment of organizational structures of land resources management and land use to identify negative factors of ineffective regulation of land relations and land use administration. Thus, in the course of the research the authors highlight the negative factors of the institutional environment of organizational structures of land management and land use, which in turn lead to inhibition of land policy for effective land reform, rational use and protection of land resources. In particular, the characteristics of the State Geocadastre apparatus of Ukraine showed the absence of a functional unit, department or administration that would carry out state regulation of land relations. It is indicated that the function of state administration (economic, land management and legal) for the use and protection of lands and coordination of this direction is entrusted to the Department of Land Management, Use and Protection, which is smaller in number than the Legal Department. The authors also note that with the adoption of the current Land Code of Ukraine in October 2001, $6,799 thousand dollars were spent on the reproduction and rational use of land resources and land protection, $1,417 thousand dollars on the construction of anti-erosion hydraulic structures and recultivation of disturbed lands, $270,720 thousand dollars was spent on land reform and land management measures. Apart from that, since 2012 the State Geocadastre of Ukraine has not been allocated any funds for the preservation, reproduction and rational use of land resources in the context of climate change, increasing land degradation and urban pressure on land and other natural resources and biodiversity. It was revealed that over 19 years, on average, 6.48 UAH / ha was spent on the above activities per year; on management structures — 21.16 UAH / ha, while an average of 468 UAH / ha was received from the payment for land to the budgets of various levels. This, in turn, shows and proves the ineffective policy of the government on the management of land and resource potential, and necessitates the implementation of decisive transformational changes in the institutional environment. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/11108 |
УДК: | 332.2:332.3 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ІНСТИТУЦІОНАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЙНИХ СТРУКТУР УПРАВЛІННЯ ЗЕМЕЛЬНИМИ РЕСУРСАМИ ТА ЗЕМЛЕКОРИСТУВАННЯМ.pdf | 762,39 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.