Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10928
Назва: Інституціоналізація розвитку економіки землевпорядкування
Інші назви: IInstitutionalization of land planning economic development
Автори: Третяк, Антон Миколайович
Tretiak, Anton
Гунько, Людмила Анатоліївна.
Hunko, Liudmyla
Третяк, Наталія Антонівна
Tretiak, Natalia
Ключові слова: інституціоналізація, економіка землевпорядкування, економіка землеустрою, сталий розвиток землекористування.;institutionalization, economics of land planning, economics of land organization,sustainable development of land use.
Дата публікації: 2023
Видавництво: Агросвіт
Бібліографічний опис: Третяк А.М. Іституціоналізація розвитку економіки землевпорядкування / А. М. Третяк, Л. А. Гунько, Н. А. Третяк // Агросвіт. - 2023. - № 15. - С. 11-19.
Короткий огляд (реферат): В ході проведеного дослідження визначено, що інституціональна сутність землеустрою і землевпорядкування обумовлена таким: землеустрій і землевпорядкування є частиною суспільного способу виробництва та знаходитьсяпід впливом об'єктивних економічних законів суспільного розвитку; організовують використання і охорону землі неяк просте фізичне тіло, а як предмет і знаряддя праці, головний засіб виробництва в сільському і лісовому господар-ствах, впливає на економічну родючість грунтів; є інформаційною основою для створення екологічного і економічного механізмів регулювання земельних відносин; входить в системи земельного устрою та управління земельнимиресурсами різних рівнів, плануються, фінансуються, організуються і функціонують в реальній економічній ситуації.Визначальною передумовою затребуваності та значущості вітчизняного землеустрою та землевпорядкування у на-ціональному, регіональному і просторі територіальних громад є наявність його дієвого інституціонального забезпе-чення. Вирішенню цієї проблеми має сприяти прийняття урядових програм і концепцій, що складно без базових теоретичних розробок інституціонального забезпечення реформи земельного устрою та системи управління земельни-ми ресурсами та землекористуванням. Важливо при підготовці програмних документів і змін до законодавчих актіввраховувати розвиток усіх складових системи. Особливо — неформальних інститутів, їх зобов'язань та місії, розум-іючи, що останні менш схильні до реформування, але при цьому є визначальними у системі. Для того щоб змінити абореформувати інституціональне середовище, необхідно реформувати усі його складові, особливо ті, які займаютьвище місце в інституціональній ієрархії. Ось чому реформи зі створення дієвого інституціонального забезпеченняземлеустрою та землевпорядкування зазвичай вимагають не одиничних, а комплексних зусиль, що в Україні не простежується. Виявлені особливості та закономірності функціонування і розвитку інституту землеустрою та земле-впорядкування можуть мати й іншу інтерпретацію у програмних документах. У Концепції розвитку системи земле-впорядкування, яка обов'язково має бути розроблена, складові їх інституціонального забезпечення пропонуєтьсязгрупувати у чотири напрямки: заходи з реалізації законодавчо-регуляторних завдань (формальні інституції ("правила гри"); методологічні заходи (завдання регуляторних інституцій); методичні заходи (завдання інституцій науки,освіти і пропаганди); заходи щодо формування професії (інституції професійного забезпечення та неформальні інсти-тути "в головах людей"). Запропонована класифікація земельно-екологічного капіталу землекористування з асиміляційними властивостями та послуг екосистеми за критерієм джерела його формування є базисом для науковогообгрунтування ефективності заходів щодо територіально-просторового планування розвитку землекористування,землеустрою та землевпорядкування.
Опис: n the course of the conducted research, it has been determined that the institutional essence of land organization andland planning is conditioned by the following: land organization and land planning are part of the social mode of productionand are influenced by objective economic laws of social development; they organize the use and protection of land not as asimple physical body, but as an object and tool of labor, the main means of production in agricultural and forestry sectors,and they influence the economic fertility of soils; they serve as an informational basis for the creation of ecological andeconomic regulatory mechanisms of land relations; they are integrated into land system and land resource managementsystems at various levels, being planned, financed, organized, and functioning in real economic situations. The demand andsignificance of domestic land organization and land planning in national, regional, and territorial community spaces arefundamentally contingent on the presence of effective institutional support. The solution to this problem should be facilitatedby the adoption of government programs and concepts, which cannot be achieved without the foundational theoreticaldevelopment of institutional support for land management reform and land resource management systems. It is importantto consider the development of all components of the system when preparing programmatic documents and amendmentsto legislative acts. In particular, attention should be given to informal institutions, their obligations, and mission,understanding that these are less prone to reform, yet remain decisive within the system. In order to change or reform theinstitutional environment, it is necessary to reform all its components, especially those occupying higher positions in theinstitutional hierarchy. This is why reforms aimed at establishing effective institutional support for land organization andland planning typically require comprehensive efforts, which is currently lacking in Ukraine. The identified characteristicsand regularities of the functioning and development of land organization and land planning institutions may have a differentinterpretation in programmatic documents. In the Concept of Land Planning System Development, which must be developed,the components of their institutional support are proposed to be grouped into four directions: measures for implementinglegislative and regulatory tasks (formal institutions or "rules of the game"); methodological measures (tasks of regulatoryinstitutions); methodical measures (tasks of scientific, educational, and propaganda institutions); measures for the formationof the profession (institutions of professional support and informal institutions "in people's minds"). The proposedclassification of land-ecological capital of land use with assimilative properties and ecosystem services based on the criteriaof its formation sources serves as a basis for scientifically substantiating the effectiveness of measures related to territorialand spatial planning for land use development, land organization, and land planning.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10928
УДК: 332.2:332.3
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Іституціоналізація розвитку економіки землевпорядкування.pdf682,93 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.