Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10597
Назва: Механізми забезпечення розвитку лідерства в публічно-управлінській діяльності (за матеріалами Сергіївської територіальної громади Київської області)
Інші назви: Mechanisms for ensuring the development of leadership in public management activities (based on the materials of the Serhiyivska Territorial Community of the Kyiv Region)
Автори: Філоненко, Віталій Вікторович
Filonenko, Vitalii
Ключові слова: лідерство, публічно-управлінська діяльність, територіальні громади, суб’єкти місцевого самоврядування, Swot-аналіз, молодіжна політика, освіта;leadership, public management activity, territorial communities, local self-government entities, SWOT analysis, youth policy, education.
Дата публікації: 2023
Видавництво: БНАУ
Бібліографічний опис: Філоненко В.В. Механізми забезпечення розвитку лідерства в публічно-управлінській діяльності (за матеріалами Сергіївської територіальної громади Київської області): кваліфікаційна робота магістра; спец. 281 "Публічне управління та адміністрування" / БНАУ; кер. Т.В. Сокольська. - Біла Церква, 2023. - 77 с.
Короткий огляд (реферат): Досліджено теоpетико-методологічні засади лідерства в публічно-управлінській діяльності: сучасні підходи до розуміння та розвитку лідерства, територіальні громади, як суб’єкти місцевого самоврядування в публічно-управлінських відносинах; оцінено механізм забезпечення розвитку лідерства в публічно-управлінській діяльності громад на прикладі Сергіївської сільської територіальної громади, проведено Swot-аналіз для ідентифікації її внутрішніх сильних і слабких сторін, проаналізовано зовнішні можливості і загрози. Обґрунтовано шляхи посилення лідерства в публічно-управлінській діяльності, зокрема доведено роль ефективної молодіжної політики та освіти в цьому процесі. Використано методичні підходи, методи загальнонаукові і спеціальні, зокрема: діалектичний метод пізнання (для розуміння поняття лідерства, територіальної громади, як суб’єкта місцевого самоврядування в публічно-управлінських відносинах); логічний (для обґрунтування ролі ефективної молодіжної політики та освіти в цьому процесі); системний аналіз (для дослідження складових розвитку лідерства та виявлення чинників, що на нього впливають); SWOT-аналіз для ідентифікації внутрішніх сильних і слабких сторін досліджуваної громади і оцінки зовнішніх можливостей і загроз; статистичні (для визначення ефективності публічного управління в розвитку громади); абстрактно-логічний (для теоретичних узагальнень і формулювання висновків дослідження); тощо. Виявлено, що позитивні зміни, яких потребують різні напрями публічного управління, не можливі без інноваційного бачення, компетентності та відповідальності, що повинен реалізувати у сучасній діяльності лідер-управлінець. Лідерство це універсальний за своєю природою феномен суспільного життя, який існує скрізь: на великих і малих підприємствах і організаціях, в бізнесі і в релігії, в компаніях і університетах, в неформальних організаціях і масових демонстраціях. «Лідерство» є поліаспектним поняттям і при його розгляді необхідно враховувати наступні ключові аспекти: лідерство як центр групових процесів; лідерство як прояв особистих якостей; лідерство як мистецтво переконання; лідерство як дія і поведінка; лідерство як інструмент досягнення цілей або результату; лідерство як взаємодія; лідерство як вміння вести за собою; лідерство як вплив; лідерство як влада; лідерство як диференціація ролей. Зроблено висновок. Досліджувана нами Сергіївська громада є самодостатньою територіальною одиницею з сильними і слабкими сторонами, з широкими зовнішніми можливостями і можливими ризиками. Подальший її розвиток значною мірою залежить від лідерських якостей голови громади. Аналіз його дій в критичній ситуації підкреслив компетентність, уміння будувати відносини з членами громади на довірі, мотивуючи та надихаючи їх, ставлячи довіру в основу спільної діяльності. За таким лідером хочеться слідувати, йому хочеться допомагати. Водночас,зазначаємо, що лідерство в публічному управлінні в Україні потребує постійної модернізації. Одним із основних змістів є підвищення професійного рівня публічних службовців, здійснення довгострокового та ефективного планування діяльності. Основними складниками розвитку лідерства в публічному управлінні є: освіта, індивідуальність, групова взаємодія, організаційність, діяльність. Основою формування ефективного лідерства на всіх рівнях є вертикальна соціальна мобільність, що передбачає просування вгору лише завдяки особистісним якостям, а не зовнішнім ресурсам. Одержані результати можуть бути використані при формуванні кадрового потенціалу державних службовців і працівників публічно-адміністративної служби, а також кадровими агентствами
Опис: It has been investigated the theoretical and methodological principles of leadership in public-management activities were studied: modern approaches to understanding and development of leadership, territorial communities as subjects of local self-government in public-management relations; the mechanism for ensuring the development of leadership in the public-management activities of communities was evaluated on the example of the Serhiyivska rural territorial community, a SWOT analysis was conducted to identify its internal strengths and weaknesses, and external opportunities and threats were analyzed. Ways to strengthen leadership in public management activities are substantiated, in particular, the role of effective youth policy and education in this process is proven. It has been used methodical approaches, methods dialectical method of cognition (for understanding the concept of leadership, territorial community, as a subject of local self-government in public-management relations); logical (to substantiate the role of effective youth policy and education in this process); system analysis (to study the components of leadership development and identify factors influencing it); SWOT- analysis to identify the internal strengths and weaknesses of the studied community and assess external opportunities and threats; statistical (to determine the effectiveness of public administration in community development); abstract-logical (for theoretical generalizations and formulation of research conclusions); etc. It was revealed that positive changes required by various areas of public administration are not possible without an innovative vision, competence and responsibility, which must be implemented by a leader-manager in modern activities. Leadership is a universal phenomenon of social life that exists everywhere: in large and small enterprises and organizations, in business and in religion, in companies and universities, in informal organizations and mass demonstrations. «Leadership» is a multifaceted concept and the following key aspects must be taken into account when considering it: leadership as the center of group processes; leadership as a manifestation of personal qualities; leadership as the art of persuasion; leadership as action and behavior; leadership as a tool for achieving goals or results; leadership as interaction; leadership as the ability to lead; leadership as influence; leadership as power; leadership as role differentiation. It has been concluded that The Serhiyivska community studied by us is a self-sufficient territorial unit with strengths and weaknesses, with wide external opportunities and possible risks. Its further development largely depends on the leadership qualities of the head of the community. The analysis of his actions in a critical situation emphasized competence, the ability to build relationships with community members based on trust, motivating and inspiring them, putting trust at the basis of joint activities. You want to follow such a leader, you want to help him. At the same time, we note that leadership in public administration in Ukraine needs constant modernization. One of the main contents is raising the professional level of public servants, implementing long-term and effective planning of activities. The main components of leadership development in public administration are: education, individuality, group interaction, organization, activity. The basis of the formation of effective leadership at all levels is vertical social mobility, which involves advancement only thanks to personal qualities, and not external resources. The results can be used in the formation of the personnel potential of civil servants and employees of the public-administrative service, as well as by personnel agencies
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/10597
УДК: УДК 351
Розташовується у зібраннях:Кваліфікаційні роботи (магістри)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ФІЛОНЕНКО (2) (1).pdf242,89 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.