Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9750
Назва: Розвиток творчого потенціалу студентів в інформаційному освітньому середовищі ЗВО
Інші назви: Development of students creative potential in the informational educational environment of higher education institutions
Автори: Ордіна, Лариса Леонідівна
Ordina, Larisa
Ключові слова: творчий потенціал;creative potential;інформаційне освітнє середовище;informational educational environment;цифрові медіатехнології;digital media technologies;системний підхід;systematic approach;евристичні задачі;heuristic problems
Дата публікації: січ-2024
Видавництво: Видавнича група "Наукові перспективи"
Бібліографічний опис: Ордіна Л. Л. Розвиток творчого потенціалу студентів в інформаційному освітньому середовищі ЗВО / Л. Л. Ордіна // Наука і техніка сьогодні : Сер. Педагогіка, Сер. Право, Сер. Економіка, Сер. Фізико-математичні науки, Сер. Техніка. - 2024. - № 1(29). - С. 514-525. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2024-1(29)-514-525.
Короткий огляд (реферат): Одним зі шляхів розв’язання проблеми розвитку творчого потенціалу студентів є необхідність перетворення освітнього середовища закладу вищої освіти на інформаційний розвивальний освітній простір, що сприяє становленню та розвитку у студентів творчої компетентності як фактору успішної самореалізації у професії. У статті визначено сутність творчого потенціалу особистості, що є динамічною особистісною структурою, вираженою інтеграцією компонентів (ціннісний, когнітивний, діяльнісний), виявлено тенденції (соціокультурна детермінація, обумовленість актуалізації в освіті унікальності власного «Я» та творчого прояву особистості), закономірності (розвиток творчого потенціалу є невіддільною частиною професійного особистісного розвитку студентів, що впливає на характер навчальної діяльності) та принципи (гуманізації, єдності об’єктивного та суб’єктивного, цілісності, безперервності, спадкоємності, креативності, культуровідповідності, індивідуалізації, рефлективності). Виявлено методологічну специфіку системного підходу, який сприяє й орієнтує на інтерпретацію та дослідження інформаційного освітнього простору як складної відкритої системи, в якій центральне місце відведено самоорганізації та саморозвитку студентів у навчально-пізнавальній, творчій та дослідницькій діяльності. Проаналізовано умови створення інформаційного освітнього середовища за наявності використання цифрових медіатехнологій у поєднанні з Інтернет (комп’ютерне забезпечення, цифрове відео, вебсайти, соціальні нові медіа), які відображають базові цінності студентів, їх креативність, поведінкові та мовленнєві практики, критичне мислення, мобільність. Підкреслено доцільність методичного забезпечення розвитку творчого потенціалу студентів в інформаційному освітньому середовищі ЗВО за допомогою застосування методу евристичних питань та особистих аналогій для розв’язання творчої задачі, який базується на принципах проблемності та оптимальності, дроблення інформації, цілепокладання.
Опис: One of the ways to solve the problem of developing the creative potential of students is the need to transform the educational environment of a higher education institution into an informational, developmental educational space, which contributes to the formation and development of students' creative competence as a factor of successful self-realization in the profession. The article defines the essence of the creative potential of an individual, which is a dynamic personal structure expressed by the integration of components (valuable, cognitive, activity), reveals trends (socio-cultural determination, conditionality of actualization in education of the uniqueness of one's own "I" and creative manifestation of the individual), regularities (development of creative potential is an integral part of professional personal development of students, which affects the nature of educational activities) and principles (humanization, unity of objective and subjective, integrity, continuity, continuity, creativity, cultural relevance, individualization, reflexivity). The methodological specificity of the system approach, which promotes and guides the interpretation and research of the informational educational space as a complex open system, in which the central place is given to self-organization and self-development of students in educational, cognitive, creative and research activities, is revealed. The conditions for creating an informational educational environment with the use of digital media technologies in combination with the Internet (computer support, digital video, websites, social new media) that reflect the basic values of students, their creativity, behavioral and speech practices, and critical thinking were analyzed, mobility. The expediency of methodical support for the development of students' creative potential in the informational educational environment of higher education institutions using the method of heuristic questions and personal analogies to solve a creative problem, which is based on the principles of problematic and optimality, breaking down information, and goal setting, is emphasized.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9750
ISSN: 2786-6025
УДК: 371.68:004.9
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Rozvytok_tvorcho.pdf696,02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.