Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9421
Назва: Інформаційне забезпечення розвитку сільських територій: методологічні засади використання даних адміністративних реєстрів для проведення переписів сільського населення
Інші назви: Information support for rural areas develop ment: methodological principles of using adminis trative registers’ data for conducting rural popula tion censuses
Автори: Сатир, Лариса Михайлівна
Задорожна, Руслана Павлівна
Кепко, Валентина Миколаївна
Стаднік, Леонід Іванович
Satyr, Larysa
Zadorozhna, Ruslana
Kepko, Valentyna
Stadnik, Leonid
Ключові слова: сільські території;сільська територіальна громада;перепис населення;традиційний перепис;комбінований перепис;реєстровий перепис;адміністративний реєстр;rural areas;rural territorial community;census;traditional census;combined census;register-based census;administrative register
Дата публікації: тра-2023
Видавництво: Білоцерківський національний аграрний університет
Бібліографічний опис: Сатир Л.М., Задорожна Р.П., Кепко В.М., Стаднік Л.І. Інформаційне забезпечення розвитку сільських територій: методоло гічні засади використання даних адміні стративних реєстрів для проведення пере писів сільського населення. Економіка та управління АПК. 2023. № 1. С. 145–158.
Короткий огляд (реферат): У статті висвітлено роль перепису населення як головного офіційного джерела даних щодо чисельності населення, зокрема, того, що проживає в сільській місцевості, та його основних характеристик. Обґрунтовано роль статистичних даних в інформаційному забезпеченні розвитку сільських територій. Здійснено порівняння демографічних та соціально-економічних характеристик сільського і міського населення за період 2000-2021 рр. Узагальнено принципи індивідуального обліку, одночасності, універсальності, отримання даних з малих районів та періодичності як засадничі, на яких ґрунтується проведення перепису населення як одного з основних напрямків діяльності офіційної статистики. Охарактеризовано основні форми перепису населення з методологічної точки зору – традиційний, комбінований та реєстровий переписи. Доведено об’єктивність переходу від традиційного до перепису на основі адміністративних реєстрів. Висвітлено сутність адміністративного реєстру як систематичного збору даних на рівні окремих одиниць, організованого таким чином, що уможливлює його оновлення. Для того, щоб вважати перепис населення проведеним на основі реєстрів, мають бути використані реєстр населення та реєстр житлового фонду. Висвітлено вимоги до адміністративних даних, котрі уможливлюють їх використання для потреб перепису населення: ці дані мають бути повними, точними, пов’язуваними, актуальними, містити потрібні змінні. З огляду на те, що дані реєстрів збираються для нестатистичних цілей, необхідно вжити додаткових заходів, щоб уможливити їх використання для цілей перепису. Це заходи як методологічного, так і юридичного та технічного характеру. Виконано порівняльний аналіз переваг та недоліків традиційного та реєстрового переписів. Основними перевагами перепису на основі реєстрів є зменшення витрат, кращі можливості оновлення даних, проведення перепису частіше і швидше, підвищення точності даних шляхом інтеграції інформації з різних реєстрів. Проаналізовано передумови переходу від традиційного перепису населення до перепису на основі реєстрів. Висвітлено напрацювання північноєвропейських країн, досвід яких щодо практики проведення переписів населення за даними адміністративних реєстрів є найбільш вагомим; окреслено перспективи його використання Державною службою статистики України для проведення перепису населення раунду 2030 року в реєстровому форматі.
Опис: The article deals with the study of the role of the population census as the main official source of data on the population, in particular, those living in rural areas, and its main characteristics. The role of statistical data in providing information for the development of rural areas is substantiated. The demographic and socio-economic characteristics of the rural and urban population of Ukraine for the period 2000-2021 are compared. Census provides data on the number and main characteristics of the country's population based on principles of individual enumeration, simultaneity, universality, small area data and defined periodicity. From the methodological point of view, the main forms of the census are traditional, combined and register-based. The purpose of the study is to generalize methodological approaches to the register-based censuses and to analyze prerequisites for the transition from traditional to the register-based census. The study was performed on the basis of the systematic approach. Analysis, synthesis, comparison, theoretical generalization, as well as abstract-logical and historical methods as general-scientific methods of theoretical research were applied to achieve the purpose of the study. The results obtained indicate that an administrative register is a systematic collection of unit-level data that can be updated. Population register and a dwelling register should be used in a census in order to treat it as register-based. The main advantages of the register-based census are cost reduction, better possibilities of updating data, performing census more frequently and quicker, improving data accuracy by integration of different registers information. To meet census needs, administrative data have to be complete, accurate, linkable, up-to-date, contain sufficient variables. However, so far as register data are collected for non-statistical purposes, additional measures are needed to enable their use for census purposes. These are methodological as well as legislative and technical measures. The countries of Northern Europe have accumulated the greatest experience of conducting population censuses based on administrative registers. This will be useful to the state statistics authorities of Ukraine for the statistical purposes of population accounting. Also this will allow to reduce the cost of obtaining necessary information, as well as expand the list of data for further analysis. Our research found that Ukrainian statistics started moving toward research-based census, but there is a lot of work to conduct the 2030 Census based on administrative registers data.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/9421
УДК: 314.117:004.9:338.43(1-22)
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
census_Zadorozhna_145-158.pdf556,83 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.