Please use this identifier to cite or link to this item: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/832
Title: Методичні рекомендації щодо організації навчання студентів економічних спеціальностей англійської фахової лексики
Other Titles: Metyhodological recommendations for Organising the Teaching Process of English Vocabulary to the Economics Students
Authors: Борщовецька, Валентина Дмитрівна
Borshchovetska, Valentina
Keywords: методичні рекомендації;методические рекомендации;methodological recommendations;економічна англійська лексика;английская экономическая лексика;English economic vocabulary;критерії відбору лексики;критерии отбора лексики;criterion for the vocabulary selection;модель навчання;модель обучения;model of vocabulary teaching;тести;тесты;tests
Issue Date: 2008
Publisher: Видавничий центр КНЛУ
Abstract: Стаття містить методологічні рекомендації стосовно викладання економічної лексики. У статті виявлено мовні особливості, які слід враховувати при вивченні економічної лексики. Запропоновано критерій вибору лексики. Розроблена і запропонована модель викладання лексики. Наведені приклади тестів.This article provides the methodological recommendations relevant to the economic vocabulary teaching. The article discovers the linguistic pecularities to be taken into account while teaching the economic vocabulary. The criterion for the vocabulary selection have been suggested. The model of vocabulary teaching has been developed and proposed. The examples of the tests have been provided.
Description: Борщовецька В.Д. Методичні рекомендації щодо організації навчання студентів економічних спеціальностей англійської фахової лексики / В. Д. Борщовецька // Наук. вісник каф. ЮНЕСКО Київського нац. лінгв. ун-ту. Сер.: Філологія. Педагогіка. Психологія. – Київ, 2008. – №16.– С. 127 - 130.
URI: http://rep.btsau.edu.ua/handle/BNAU/832
ISSN: 2411-5991
metadata.dc.identifier.udc: 81'373.45
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Metodychni_rekom.pdf130,94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.